دستور طالبان به کوچ اجباری ده‌ها خانواده در ولسوالی ناور ولایت غزنی


 دستور طالبان به کوچ اجباری ده‌ها خانواده در ولسوالی ناور ولایت غزنی

جمهوری مدارا: گروه طالبان به باشندگان سه قریه در ولسوالی ناهور ولایت غزنی دستور کوچ اجباری داده و زمین‌های باشندگان این مناطق را به کوچی‌ها واگذار کرده اند.

منابع محلی به از ولسوالی ناهور به رسانه‌ها گفته اند که گروه طالبان به باشندگان قریه‌های واغ، سر دریا و برکی این ولسوالی دستور داده اند که مناطق شان ترک کنند.

روزنامه هشت‌صبح به نقل از منابع خود در ولسوالی ناهور گزارش داده است که گروه طالبان در یک فیصله «ناعادلانه» ده‌ها جریب زمین زراعتی و علفچر باشندگان این سه قریه را به کوچی‌ها واگذار کرده اند.

منتقدان گروه طالبان همواره تأکید می‌کنند که این گروه با اعمال سیاست‌های قوم گرایانه خود، در پی تغییر بافت جمعیتی مردم افغانستان هستند.

منابع روزنامه هشت‌صبح امروز (دوشنبه 12 سنبله) به این روزنامه گفته اند که دستور کوچ اجباری ساکنان مناطق یاد شده پس از دعوای کوچی‌ها و فیصله دادگاه ابتدایی طالبان در ناهور از سوی رئیس اقوام و قبایل این گروه در مرکز شهر غزنی صادر شده است.

منابع محلی گفته اند که گروه طالبان به باشندگان این مناطق هشدار داده اند که هرچه سریعتر مناطق شان را تر کنند. باشندگان محلی اما می‌گویند این آنان این زمین‌ها را از پدران‌شان به ارث برده اند.

گروه طالبان از زمانی که قدرت را در افغانستان به دست گرفته‌اند، باشندگان مناطق مختلف کشور را به اجبار کوچه داده اند.

مردم افغانستان عمدتا در شمال کشور و بخش‌های از مناطق مرکزی شاهد کوچ اجباری باشندگان مناطق مختلف توسط گروه طالبان بوده اند.

این گروه به تازگی در ولایت غور دستور تخلیه حدود ۶۰۰ خانواده را در ولسوالی دولت‌یار این ولایت صادر کرده‌ است.

از ولسوالی ارزگان خاص ولایت ارزگان نیز بارها گزارش شده است که به حمایت گروه طالبان، قتل‌های هدفمندانه‌ای به هدف تصاحب زمین و کوچ اجباری مردم هزاره در این ولسوالی صورت گرفته است.

مطالب مرتبط