جنبش شنبه‌های ارغوانی : تصمیم کانگرس مبنی بر قطع کمک‌ها به طالبان را استقبال می‌کنیم


 جنبش شنبه‌های ارغوانی : تصمیم کانگرس مبنی بر قطع کمک‌ها به طالبان را استقبال می‌کنیم

جمهوری مدارا: جنبش اعتراضی زنان افغان موسوم به شنبه های ارغوانی، با نشر بیانیه‌ای از تصویب لایحه قطع کمک‌های مالی خارجی به گروه طالبان توسط مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا، اظهار خوش‌بینی کرده است.

این جنبش اعتراضی، در بیانیه خود، از مجلس سنا و حکومت آمریکا خواسته است که با تصویب این لایحه از افغان‌های گروگان گرفته‌شده به ويژه زنان، حمایت کنند و تحريم‌های واقعی را بالای گروه طالبان اعمال کنند.

از سوی دیگر، این جنبش با اشاره به تمدید معافیت دوباره‌ی سفر سراج الدین حقانی، از سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان خواسته است که به وظیفه خود بپردازند و به عوض حمایت از طالبان از مردم افغانستان حمایت کنند.

در همین حال، جنبش اعتراضی شنبه های ارغوانی، یکی از عوامل تداوم حکومت طالبان، تبدیل شدن کشور به پای‌گاه تروریستان بین‌المللی، سرکوب شدید زنان و اقلیت‌های قومی-مذهبی و اعمال آپارتاید جنسیتی در کشور را کمک های پنهان و آشکار بين‌المللی به خصوص کمک های هفته وار ۴۰ میلیون دالری آمریکا به گروه طالبان دانسته است.

این جنبش، از تصویب قطع کمک های خارجی به گروه طالبان استقبال کرده و از جامعه جهانی خواسته است تا از سؤاستفاده کمک‌های بشردوستانه جلوگیری کنند و گزارشی از چگونگی مصرف کمک‌های بین المللی در افغانستان را نشر کنند.

جنبش شنبه‌های ارغوانی هم‌چنان کمک های مالی خارجی را برای مردم افغانستان به ویژه زنان و کودکان مهم خوانده و از جامعه جهانی و ایالات متحده آمریکا خواسته‌است که میکانیزم قطع کمک‌های مالی خارجی به طالبان را طوری تنظیم کنند که برای مردم افغانستان آسیب نرسد.

مطالب مرتبط