گروهی از معترضان افغان: برگزاری نشست سوم دوحه برخلاف اراده‌ی مردم افغانستان است


 گروهی از معترضان افغان: برگزاری نشست سوم دوحه برخلاف اراده‌ی مردم افغانستان است

جمهوری مدارا: گروهی از افغان‌های معترض، روز یک‌شنبه(۱۰ سرطان)، با ارسال نامه‌‌ای به سازمان ملل تصریح کرده اند که دعوت از طالبان در نشست سوم دوحه، خلاف اراده‌ی آن‌ها بوده و به‌معنای نادیده‌گرفتن اراده مردم است.

این گروه اعتراضی، که شامل زنان معترض، فعالان اجتماعی، کنشگران و اعضای مستقل جامعه مدنی افغانستان می‌شوند، گفته اند: «هر نوع مذاکره با طالبان، معامله با این گروه است».

در نامه‌ ارسال‌ شده این گروه اعتراضی، تصریح شده است: «طالبان رژیمی علیه کرامت و انسانیت بوده و واقعیت جامعه افغانستان نیستند، طالبان و دیگر گروه‌های نظامی و تروریستی، پس‌مانده‌های منازعات قدرت در سطح منطقه و جهان از دوران جنگ سرد‌ اند. مبنای ادعا و اقتدارطلبی آن‌ها با خشونت، سرکوب و قتل‌ عام بنا شده و نمی‌توان این چنین رژیم را واقعیت هیچ جامعه‎‌‌ای نامید».

این گروه اعتراضی، کشورهای اشتراک‌کننده در نشست دوحه، نهادهای حقوق بشری و چهرههای مستقل این نشست را تحریم کرده‌اندمعترضان از سازمان ملل و کشور‌ها خواسته‌اند که از مردم افغانستان حمایت کنند و مسیر گفت‌و‌گوهای‌‌شان را به‌سوی مردم افغانستان تغییر دهند.

در همین حال، نشست سوم دوحه بر اساس آجندای در نظرگرفته شده، با میزبانی ملل‌ متحد و حضور نمایندگان ویژه‌ی ۲۵ کشور و ۵ سازمان جهانی، آغاز شده است.

مطالب مرتبط