ذبیح‌الله مجاهد: گزارش یونما بی‌جا است


 ذبیح‌الله مجاهد: گزارش یونما بی‌جا است

جمهوری مدارا: ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی طالبان، روز سه شنبه نزدهم سرطان با نشر پیامی در صفحه‌ ایکس، گزارش یوناما را بی‌جا خواند.

مجاهد نوشته است که بعد از به حکومت رسیدن آنان در افغانستان با همه­ی مردم برخورد شرعی صورت می‌گیرد و حقوق شرعی شهروندان تامین شده است.

وی گزارش اخیر یوناما را که در مورد تاثیرات منفی وزارت امر به معروف و نهی از منکر بر زندگی شهروندان و زنان افغانستان نشر شده بود، غربی خوانده و تصریح کرده که افغانستان باید به عنوان یک اجتماع اسلامی مورد بررسی قرار بگیرد و خواست‌های مردمی که برای ایجاد این نظام قربانی داده‌اند مدنظر گرفته شود.

مجاهد هم‌چنان دستورات عملی­شده از سوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر این گروه را در مدت سه سال «احکام معلوم و معروف اسلامی» خوانده و گزارش اخیر یوناما را «بی‌جا» عنوان کرده است.

سخن‌گوی طالبان در حالی این گزارش را بی‌جا عنوان کرده که دفتر هیئت نمایند‌گی سازمان­ملل (یوناما) روز سه شنبه، 19 سرطان با نشر گزارشی از هزار مورد تخطی حقوق بشری این گروه در طی سه سال حکومت‌داری شان خبر داده است.

یوناما هم‌چنان از گسترش فعالیت وزارت امر به معروف و نهی از منکر ابراز نگرانی کرده و از تاثیرات منفی این وزارت بر زندگی تمام مردم افغانستان به ویژه زنان در سه سال پرده برداشته است.

آمار و ارقام ارائه شده از سوی یوناما نشان‌دهنده‌ی گسترش تخطی‌های حقوق بشری و دخالت‌های خودسرانه طالبان به  زندگی شخصی مردم را  با عدم رعایت  میثاق‌های بین‌المللی نشان می‌دهد.

مطالب مرتبط