زرمینه پریانی: طالبان در زندان بدنم را برهنه کردند و با من عکس گرفتند


 زرمینه پریانی: طالبان در زندان بدنم را برهنه کردند و با من عکس گرفتند

جمهوری مدارا: زرمینه پریانی، فعال حقوق زن و از زنان معترض، با نشر عکس و متنی در ایکس از مردم افغانستان خواست که به آزار و اذیت زنان از سوی طالبان اعتراض کنند.

پریانی از بی‌تفاوتی عمومی نسبت به برخورد طالبان با زنان هم‌چنان انتقاد کرده و در ویدیویی در ایکس گفته که طالبان وی و دیگر زنان زندانی را با جبر و زور برهنه کرده است.

او افزوده که طالبان بعد از برهنه‌کردن‌اش در زندان با او عکس دسته جمعی گرفته است.

خانم پریانی در واکنش به انتقادهای مردم از نوعیت پوشش‌اش در شبکه‌های اجتماعی، نوشت: «اگر از تن برهنه‌ی زنان احساس گناه می‌کنید جلو طالب‌ها را بگیرید که در این سه سال در زندان‌ها حجاب زنان را دور کرده و از هیچ جنایتی در اجتماع افغانستان علیه زنان کشورم دریغ نمی‌کنند».

زرمینه از مردم خواست که دست از آزار و اذیت او و خانواده‌اش بردارد؛ چون سبک زندگی و انتخاب‌هایش مربوط خود‌ش می‌شود نه خانواده و مردان خانواده‌اش.

پریانی در حالی این ویدیو را منتشر کرده که در پانزدهم سرطان با نشر عکس و متنی گفته بود با ارزش‌های دین و فرهنگ که زنان مالکیت مردان گفته شده مبارزه می‌کند.

گفتنی است که نشر عکس پریانی با انتقادهای گسترده در شبکه‌های اجتماعی رو‌به‌رو شده و در واکنش با انتقادها خانم پریانی این ویدیو را نشر کرده و پرده از برهنه‌کردن خود در زندان طالبان برداشته است.

او هم‌چنان اظهار داشته که طالب با زور تفنگ‌، جهاد و پرچم اسلامی‌اش بدن او را برهنه کرده و مردم باید به جای انتقاد از او بروند به طالبان انتقاد و حمله کنند و نگذارند زنانی مثل او در زندان طالبان برهنه شوند.

قبل از اظهار و اعتراف زرمینه پریانی مبنی بر برهنه‌کردن‌اش در زندان طالبان، روزنامه‌ی رخشانه و رسانه‌ی گاردین گفته بودند که به ویدیوی دسته یافته‌اند که تجاوز گروهی طالبان را در زندان بر زنان نشان می‌دهد.

مطالب مرتبط