سیلاب‌های اخیر در افغانستان خسارات هنگفت جانی و مالی به مردم وارد کرده است


 سیلاب‌های اخیر در افغانستان خسارات هنگفت جانی و مالی به مردم وارد کرده است

جمهوری مدارا: براساس تازه ترین گزارش‌‌ها، سیلاب‌های اخیر در مناطق مختلف کشور،  خسارات هنگفت جانی و مالی مردم به ‌وارد کرده است.

مسئولان محلی گروه طالبان در ولایت ننگرهار گفته اند که بر اثر بارند‌گی، سیلاب و توفان در این ولایت، 35 تن کشته شده و بیش از دو صد نفر دیگر زخمی شده است.

از دیگر مناطق کشور نیز گزارش شده است جاری شدن سیلاب خسارات هنگفت مالی به مردم وارد کرده است.

سرازیرشدن سیلاب در کنر، پنجشیر و میدان‌وردک، کاپیسا و دیگر مناطق کشور نیز تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی به مردم وارد کرده است.

به گفته مسئولان محلی گروه طالبان در ولایت ننگرهار، امروز دوشنبه 25 سرطان، در اثر جاری شدن سیلاب در شماری از ولسوالی‌های این ولایت، شماری از باشندگان مناطق مختلف ننگرهار جان باخته و بیش از دوصد تن نیز زخمی شده است.

درمیان قربانیان این حوادث زنان و کودکان نیز شامل اند.

قریشی بدلون، آمر اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت ننگرهار گفته است که سیلاب در ولسوالی‌های بهسود، بتی کوت، سرخ‌رود و شماری دیگری از مناطق این ولایت به مردم آسیب رسانده است.

گفته می‌شود که در جریان بارندگی‌های شدید، توفان و سیلاب، خانه‌ها، کشت و زراعت، باغ‌ها، پل‌ها و سرک‌ها را نیز تخریب شده است.

به گفته آمراطلاعات و فرهنگ ننگرهار، تازمان دریافت گزارش ۳۵ جسد و ۲۳۰ زخمی به شفاخانه‌ها منتقل شده و ممکن است آمار قربانیان این رویدادها افزایش یابد.

وزارت صحت عامه گروه طالبان نیز رقم قربانیان این حوادث را براساس آنچه ریاست اطلاعات فرهنگ ننگرهار خبر داده، تایید کرده است.

این حوادث در حالی رخ می‌دهد که ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی تحت اداره گروه طالبان، از احتمال بارندگی‌های شدید و نیز جاری شدن سیلاب در بیش از ده ولایت کشور خبر داده است.

گفته می‌شود که افغانستان یکی از کشور‌های است که از تغییرات اقلیم به شدت متأثر شده است.

سازمان ملل متحد بارها اعلام کرده است که افغانستان یکی از کشورهای است که به دلیل تغییرات اقلیم متأثر شده است.

مطالب مرتبط