تلاشی خانه به خانه در اسلام‌آباد برای اخراج اجباری مهاجرین افغانستانی


 تلاشی خانه به خانه در اسلام‌آباد برای اخراج اجباری مهاجرین افغانستانی

جمهوری مدارا: پولیس پاکستان صبح امروز  30 سرطان 1403 برای اخراج مهاجرین افغانستانی مقیم اسلام‌آباد، تلاشی خانه به خانه راه انداخته است.

براساس نوار تصویری که در شبکه‌های اجتماعی منشتر شده است، پولیس پاکستان در چند منطقه از اسلام‌آباد، مرکز پاکستان دست به اخراج مهاجرین زده است.

نوارهای تصویری نشان می‌دهد که نیروهای پولیس چندین تن از مردان مهاجر افغانستانی را از منزل‌های شان بیرون کرده و با خود برده اند.

شماری از مهاجرین افغانستانی مقیم اسلام گفته‌اند که نیروهای پولیس ساعت 5 صبح امروز وارد خانه‌های آنان شده و از آن مدرک اقامت خواسته اند.

به گفته آن‌ها سربازان پولیس پاکستان، کسانی را که مدرک قانونی اقامت در پاکستان نداشته اند با خود برده است.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که نیروهای پولیس افرادی را که از آپارتمان‌ها بیرون می‌کنند بر یک واسطه نقله مخصوص پولیس سوار می‌کنند و با خود می‌برند.

این ظاهرا موج تازه از اخراج مهاجران افغانستانی مقیم پاکستان است که توسط پولیس این کشور روی دست گرفته شده است.‌

در روزهای اخیر گزارش شده بود که دولت پاکستان صدها تن از مهاجران افغانستانی که مدرک قانونی اقامت در پاکستان  را نداشته اند، از این کشور اخراج کرده است.

پس از به قدرت رسیدن گروه طالبان در افغانستان، دولت پاکستان از سال 2023 برنامه اخراج اجباری مهاجرین افغانستانی را روی دست گرفته تا کنون صدها هزار را از این کشور اخراج کرده است. 

مطالب مرتبط