سفیر روسیه: طالبان در مبارزه با تروریسم به متحد ما تبدیل شده‌ است


 سفیر روسیه: طالبان در مبارزه با تروریسم به متحد ما تبدیل شده‌ است

جمهوری مدارا: سفیر روسیه در افغانستان گفته است که گروه طالبان به متحد مسکو در مبارزه با تهدید تروریسم تبدیل شده‌است.

دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفته است که  که روابط طالبان با مسکو رو به بهبود است. این گروه متحدان ما در مبارزه با تروریسم هستند.

به گفته این مقام روسی گروه طالبان برای از بین بردن هسته‌های تروریستی تلاش می‌کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز اخیرا گفته بود که طالبان به متحدان روسیه در مبارزه با تروریزم تبدیل شده است.

اکنون سفیر روسیه برای افغانستان به خبرگزاری تاس می‌گوید که در سال جاری میلادی مقام‌های طالبان از جمله وزیر تحصیلات عالی، وزیر معارف و وزیر صنعت و تجارت  این گروه به مسکو سفر کرده‌اند.

سفیر روسیه برای افغانستان تصریح کرده است که به‌رسمیت‌شناشی طالبان یا حذف نام این گروه از فهرست تروریستی روسیه، بستگی به منافع مسکو دارد.

این مقام روسی در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری تاس گفته است که داعش دشمن طالبان است و طالبان در حال «بیرون راندن» گروه داعش هستند.

به گفته سفیر روسیه در افغانستان، اگر امریکا سرمایه‌های ملی افغانستان را مسدود نکند، احتمالا گروه طالبان فشار بیشتری بر گروه داعش وارد می‌کنند.

او هم‌چنین گفته است که روسیه در موضوع به‌رسمیت‌شناختن و حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه، بر منافع خود تمرکز خواهد کرد.

این اظهارات سفیر روسیه برای افغانستان در حالی مطرح می‌گردد که سازمان پیمان امنیت جمعی از گسترش تروریزم و قاچاق مواد مخدر به کشورهای منطقه از افغانستان هشدار داده است.

مطالب مرتبط