ملاقاتی که نشانه‌ی از « سقوط اخلاقی» است؛ واکنش‌ها به دیدار دبیرکل سازمان جهانی ‌صحت با وزیر صحت طالبان


 ملاقاتی که نشانه‌ی از « سقوط اخلاقی» است؛ واکنش‌ها به دیدار دبیرکل سازمان جهانی ‌صحت با وزیر صحت طالبان

جمهوری مدارا: ملاقات دبیر کل سازمان جهانی صحت با وزیر صحت‌عامه گروه طالبان با انتقادات تند و صریح به همراه شده است.

تدروس ادهانوم قبریسوس، دبیرکل سازمان جهانی صحت با وزیر صحت‌عامه طالبان نورجلال جلالی دیدار کرده است.

تدروس در شبکه ایکس نوشته است که دو طرف در رابطه به نیازمندی‌های مرتبط به افزایش تلاش برای مبارزه با بیماری پولیو و تدابیر وقایوی در برابر دیگر همه‌گیری‌ها در افغانستان گفت‌وگو کرده اند.

رئیس سازمان جهانی صحت در مورد دیدار خود با جلالی گفته است که در دیدار آن‌ها بر نیاز فوری تطبیق کمپین فلج کودکان در افغانستان تاکید شده و این سازمان به حمایت از مردم افغانستان به‌ویژه زنان و کودکان ادامه می‌دهد.

دبیرکل سازمان جهانی صحت هم‌چنین نوشته است که آن‌ها در مورد اهمیت حیاتی دسترسی زنان افغانستان به تحصیل و فرصت‌های شغلی صحبت کرده و او در این دیدار، بر تأثیر توانمندسازی زنان و توسعه اجتماعی-اقتصادی در افغانستان تأکید کرده است.

دیدار دبیر کل سازمان جهانی صحت با ویر صحت‌عامه طالبان، با واکنش منفی برخی از فعالان حقوق بشر و زنان در افغانستان، مواجه شده  و آن را نشانه «سقوط اخلاقی» سازمان جهانی صحت و «دیدار شرم آور» خوانده اند.

نصیر اندیشه، نماینده افغانستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل گفته که عکس گرفتن با افرادی که به گفته او تحت‌ تحریم است و حاکمیت آنان به رسمیت شناخته نمی‌شود، کار «ناپسند و توهین» به میلیون‌ها شهروند است که در زیر سلطه «ظالمانه و آپارتاید جنسیتی» طالبان در افغانستان زندگی می‌کنند.

فوزیه کوفی، نماینده مردم در پارلمان پیشین افغانستان در شبکه ایکس نوشته است که عکس گرفتن دبیر کل سازمان جهانی صحت با نماینده طالبان نشان‌دهنده «سقوط اخلاقی» این نهاد بین المللی است.

نرگس نهان، وزیر پیشین معادن و پترولیم نیز درشبکه اجتماعی ایکس نوشته که او درک نمی‌تواند چرا بازیگران بین‌المللی با افتخار با طالبان عکس می‌گیرند و آن‌ را در رسانه‌های اجتماعی نشر می‌کنند.

مطالب مرتبط