گروه طالبان از تجمع اعتراضی زنان در ولایت تخار جلو گیری کردند


 گروه طالبان از تجمع اعتراضی زنان در ولایت تخار جلو گیری کردند

جمهوری مدارا: گزارش‌ها از ولایت تخار حاکی است که گروه طالبان از بر گزاری تجمع اعتراضی شماری از زنان معترض در این ولایت جلو گیری کرده اند.

شماری از زنان می‌خواسته اند به مناسبت پانزدهم آگست، سومین سال‌روز سقوط افغانستان به دست گروه طالبان، در یک گوشه‌ای از ولایت تخار تجمع اعتراضی برگزار کنند که گروه طالبان از این موضوع آگاهی یافته و مانع برگزاری تجمع آنان می‌شود.

زنان معترض و جنبش‌های اعتراضی زنان با سرکوب و رفتارهای خشونت‌بار گروه طالبان در افغانستان مواجه هستند و اکثر به صورت مخفیانه و دور از چشمه طالبان به سیاست‌های این گروه واکنش نشان می‌دهند.

براساس گزارش رسانه‌ها و به نقل از یک عضو جنبش زنان معترض در ولایت تخار، گروهی از زنان دیروز (دوشنبه22 اسد) به صورت پنهانی و دور از چشم نیروهای طالبان می‌خواستند در یک گوشه از شهر تخار تجمع اعتراضی برگزار کنند که گروه طالبان از این موضوع اطلاع یافته و نگذاشته اند که زنان معترض تجمع برگزار کنند.

گروه طالبان سخت‌گیرانه ترین محدویت‌ها را بر زندگی زنان در افغانستان وضع کرده اند و این وضعیت سبب شده است که جنبش‌های مختلف اعتراضی زنان شکل بگیرد.

اعضای جنبش اندیشه نوین یکی از جنبش‌های اعتراضی زنان، به رسانه‌ها گفته اند که آنان می‌خواستند در شهر تخار همایش اعتراضی برگزار کنند و نیروهای گروه طالبان از این تصمیم آگاهی یافته و به محلی که قرار بود همایش برگزار شود، هجوم آوردند.

گفته می‌شود که پس از حضور نیروهای طالبان، زنان معترض از ساحه فرار کرده و طالبان موفق نشده است که کسی را باز داشت کنند.

جنبش‌های اعتراضی زنان به دلیل ترس از باز داشت، شکنجه و زندانی شدن توسط گروه طالبان، عمدتا در مکان‌های سرپوشیده و به صورت مخفیانه نشست و همایش‌های اعتراضی برگزار می کنند.

در آستانه پانزدهم آگست روز سقوط افغانستان به دست گروه طالبان، جنبش‌های اعتراضی زنان به صوت گسترده واکنش نشان داده و از این روز به عنوان روز سیاه در تاریخ افغانستان یاد کرده اند.

مطالب مرتبط