نهادتحکیم رفاه زنان و کودکان: می توانیم گروه طالبان را به چالش بکشیم


 نهادتحکیم رفاه زنان و کودکان: می توانیم گروه طالبان را به چالش بکشیم

جمهوری مدارا: نهادی به نام تحکیم رفاه زنان و کودکان افغانستان، در برابر محدودیت‌های وضع شده از سوی این گروه بر مردم افغانستان واکنش نشان داده و گفته است که از طریق همبستگی و استقامت در برابر گروه طالبان، زنان می‌توانند این گروه را به چالش بکشند.

این نهاد با نشر اعلامیه‌ای، بر همبستگی و اقدام جمعی در برابر سیاست‌های «عقب‌گرایانه» طالبان در برابر  زنان، تاکید کرده است.

نهاد تحکیم رفاه زنان و کودکان افغانستان می‌گوید گروه طالبان از زمانی که دوباره قدرت سیاسی را در کشور به دست گرفته اند به صورت «نظام‌مند، آزادی‌ها و حقوق زنان» را سلب کرده‌اند.

گروه طالبان محدودیت‌های گسترده‌ای بر زندگی زنان در افغانستان وضع کرده و آنان را از دسترسی به حقوق و آزادی های اساسی محروم کرده اند.

نهاد یاشده در اعلامیه‌ای خود گفته است که طالبان زنان را به طور فزاینده‌ای به حاشیه رانده  و آنان را از تحصیل، اشتغال و زندگی عمومی محروم کرده است.

در اعلامیه این نهاد در واکنش به این محدودیت‌ها آمده است: « تنها از طریق اتحاد و استقامت می‌توانیم تلاش‌های طالبان را برای از بین بردن پیشرفت‌هایی که زنان افغانستان برای دست‌یابی به آن سخت جنگیده‌اند، به چالش بکشیم».

در این اعلامیه به همبستگی و اتحاد زنان تأکید شده و از آنان خواسته شده است که برای مبارزه در برابر طالبان در کنارهم بمانند زیرا به گفته آن‌ها دفاع از حقوق زنان برای آینده افغانستان مهم است.

با فرارسیدن پانزدهم آگست، سومین سالروز سقوط افغانستان به دست طالبان، واکنش‌های اعتراضی زنان به سیاست‌های این گروه افزایش یافته است.

در این چند روز اخیر، جنبش های مختلف اعتراضی زنان، در شبکه‌های اجتماعی، مکان‌های سربسته و دور از چشم طالبان با برگزاری نشست‌ های اعتراضی نسبت به سیاست‌های سختگیرانه طالبان در برابر مردم افغانستان واکنش نشان می‌دهند. 

مطالب مرتبط