بخش زنان سازمان ملل: طالبان با صدور حد اقل 70 فرمان محدودیت زندگی زنان را هدف قرار داده اند


 بخش زنان سازمان ملل: طالبان با صدور حد اقل 70 فرمان محدودیت زندگی زنان را هدف قرار داده اند

جمهوری مدارا: گروه طالبان در سه سال گذشته حد اقل باصدور ۷۰ فرمان، زندگی زنان را در افغانستان هدف قرار داده و محدودیت های فراوانی را بر آنها وضع کرده اند.

بخش زنان سازمان‌ملل متحد با نشر گزارشی می‌گوید، طالبان در سه سال گذشته باصدور ۷۰ فرمان، مستقیما خودمختاری و زندگی روز مره زنان را در افغانستان محدود کرده است.

این گزارش که دیروز (سه‌شنبه 23 اسد) منتشر شده در آن آمده است که وضعیت حقوق زنان در افغانستان تحت حاکمیت طالبان به «شدت وخیم‌تر» شده است.

درگزارشی که از سوی بخش زنان سازمان ملل متحد به نشر رسیده آمده است که طالبان در سه سال گذشته محدودیت‌های فراوانی را به لحاظ جنسیتی از جمله برای ممنوعیت زنان از کار، تحصیل و ورود به فضاهای عمومی مانند پارک‌ها و باشگاه‌های ورزشی را وضع کرده‌اند.

در همین حال این گزارش می‌گوید باوجود این محدودیت‌ها، زنان در افغانستان همچنان به نمایش انعطاف‌پذیری و شجاعت قابل توجهی ادامه می‌دهند.

به گفته بخش زنان سازمان ملل متحد، دسترسی به فضاهای عمومی، فرصت‌های شغلی، حقوق باروری، مراقبت‌های بهداشتی مادران، آموزش و خدمات از مواردی است که زنان افغانستان در این زمینه‌ها به چالش مواجه اند.

براساس این گزارش، وضع محدودیت‌های سختگیرانه با صدور ده ها فرمان از سوی طالبان بر زندگی زنان، «پیشرفت‌ها در راستای برابری ب جنسیتی» در افغانستان را از بین رفته است.

مطالب مرتبط