اوچا: افغانستان تحت تسلط طالبان یکی از پنج مکان خطرناک برای امدادگران در جهان است


 اوچا: افغانستان تحت تسلط طالبان یکی از پنج مکان خطرناک برای امدادگران در جهان است

جمهوری مدارا: دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان(اوچا) اعلام کرده است که افغانستان تحت حاکمیت گروه طالبان یکی از پنج کشور خطرناک در جهان برای امدادگران است.

اوچا می‌گوید هم اکنون بیش از ۳۵ هزار کارمند نهادهای کمک رسان بین‌المللی در بخش‌های چون آموزش، صحت، ماین‌روبی و کمک‌های غذایی در افغانستان فعالیت دارند.

در بیانیه اوچا که امروز(دوشنبه 29 اسد) منشتر شده آمده است که باوجود کاهش جنگ در افغانستان، محدودیت‌های وضع شده از سوی گروه طالبان بر زنان، ادامه کار و فعالیت کارمندان نهادهای کمک کننده را به مشکل مواجه کرده است.

در بیانیه اوچا آمده است که: «اقدامات محدودکننده طالبان که زنان و دختران را هدف قرار می‌دهد، دست‌رسی آنان را به آموزش، زند‌گی اجتماعی، خدمات و اشتغال، از جمله کارهای بشردوستانه محدود و موانع قابل توجهی را ایجاد می‌کند که امدادگران باید همیشه برای ادامه کار خود از این چالش‌ها عبور کنند.»

دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان می‌گوید قرار است در سال جاری میلادی به ۱۷.۳ میلیون نفر در افغانستان توسط نهادهای کمک‌کننده در بخش‌های مختلف کمک‌رسانی صورت گیرد.

برنامه‌های کمک سازمان بین‌المللی و نهادهای کمک کنند طوری است که بخشی از برنامه‌های اجرایی آنان توسط کارمندان زن تطبیق می‌شود.

گروه طالبان زنان را از کار محروم کرده می‌گویند که کار زن خلاف دستوارت دینی و عرف مردم افغانستان است.

مطالب مرتبط