بخش زنان سازمان ملل: قانون زن‌ستیزانه طالبان باید فورا لغو شود


 بخش زنان سازمان ملل: قانون زن‌ستیزانه طالبان باید فورا لغو شود

جمهوری مدارا: در ادامه واکنش‌ها به قانون امر معروف گروه طالبان، بخش زنان سازمان ملل متحد نیز نسبت توشیح این قانون واکنش نشان داده است.

بخش زنان سازمان ملل متحد دیروز (چهارشنبهه 7 سنبله) بیانیه‌ای را در این زمینه منتشر کرده و از گروه طالبان خواسته است که این «قانون زن‌ستیزانه» را فورا لغو کنند.

این بخش سازمان ملل، از توشیح قانون امر به معروف و نهی از منکر طالبان شدیدا ابراز نگرانی کرده و در آن گفته شده است که این قانون محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای را بر زنده‌گی خصوصی زنان اعمال می‌کند.

در این بیانیه آمده است که گروه طالبان در سه سال گذشته بیش از ۷۰ فرمان محدودکننده در رابطه به زنده‌گی و کار زنان صادر کرده‌اند که منجر به نقض فاحش حقوق بشری آنان شده است.

این سازمان همچنین در بیانیه خود افزوده است که قانون جدید امر به معروف و نهی از منکر طالبان، زنان را از زندگی عمومی حذف می‌کند.

براساس این بیانیه، محدودیت‌ها وضح شده از سوی طالبان تأثیرات ناگواری بر زندگی مردم افغانستان به خصوص زنان برجای گذاشته است.

قانون جدید امر به معروف طالبان محدودیت‌های بیشتری را بر زندگی زنان افغانستان پیش‌بینی کرده در موارد برای امور شخصی مردان نیز دستوراتی صادر کرده است.

با گذشته نزدیک به دو هفته، دامنه اعتراض‌ها نسبت به این قانون همچنان در حال گسترش است.

مطالب مرتبط