واشنگتن‌پست: طالبان به نوعی زن‌ستیزی بیمارگونه مبتلا است


 واشنگتن‌پست: طالبان به نوعی زن‌ستیزی بیمارگونه مبتلا است

جمهوری مدارا: روزنامه واشنگتن‌پست یکی از روزنامه‌های پرتیراژ امریکا نسبت به سیاست‌های گروه طالبان در برابر زنان گفته است این گروه به نوع «زن‌ستیزی بیمارگونه» مبتلا است.

این روزنامه در سرمقاله روز چهارشنبه خود نوشته است که افغانستان با بدترین بحران حقوق زنان در جهان مواجه است و گروه طالبان با خفه کردن صدای زنان و محرومیت آن‌ها از حقوق و آزادی‌های انسانی شان، برای حاکمیت آپارتاید جنسیتی در افغانستان تلاش می‌کنند.

در سرمقاله این روزنامه آمده است که طالبان با محروم کردن  زنان از آموزش و تجارت، و نقض حقوق آن‌ها اقتصاد افغانستان را به مشکل مواجه کرده و در حقیقت این گروه  « در حال نابود کردن افغانستان» اند.

واشنگتن‌پست، توشیح قانون امر به معروف گروه طالبان را به تحلیل گرفته و گفته است که جامه بین المللی باید تحریم‌های بیشتری را به دلیل توشیح این قانون و محدودیت‌های سختگیرانه این گروه علیه زنان، بر رهبران طالبان اعمال کنند.

در سرمقاله واشنگتن‌پست گفته شده است که پس از خروج امریکا از افغانستان، برخی‌ها گمان می‌کردند که طالبان برای به رسمیت شناخته شدن، از سیاست‌های سختگیرانه دهه ۹۰ دست بکشند؛ اما این برداشت‌ها «بی‌معنا» بوده است.

واشنگتن‌پست در سرمقاله خود نوشته است که طالبان کنونی در افغانستان به همان پیمانه دست به «انسانیت‌زدایی» زده‌ اند که طالبان قدیم.

این روزنامه از دولت‌ها خواسته که در جریان هر گونه مذاکره با طالبان، زنان را در ترکیب هیئت‌های خود قرار داده و از حقوق زنان دفاع کنند. واشنگتن‌پست بر ادامه ارسال کمک‌های بین‌المللی برای زنان و دختران افغانستان تأکید کرده است.

مطالب مرتبط