گروه طالبان شش تن را در ولایت‌های لوگر و پروان شلاق زدند


 گروه طالبان شش تن را در ولایت‌های لوگر و پروان شلاق زدند

جمهوری مدارا: منابع محلی از ولایت‌های پروان و لوگر گزارش داده اند که گروه طالبان شش تن را در این دو ولایت در محضر عام شلاق زده اند.

به گفته منابع محلی، گروه طالبان امروز (دوشنبه 12 سنبله) چهار تن را به اتهام «لواط و هم‌جنس بازی» در ولایت پروان شلاق زده اند.

همچنین منابع محلی از ولایت لوگر گفته اند که گروه طالبان یک زن و مرد را در این ولایت نیز به اتهام «فرار از منزل» شلاق زده اند.

براساس اطلاعات دادگاه‌ عالی طالبان، این چهار تن در ولسوالی سیدخیل ولایت پروان در محضر عام مجازات شده اند. این نهاد نیز گفته است که افراد یاد شده به اتهام هم‌جنس‌بازی، هریک 39 شلاق خورده اند.

برمبنای اعلامیه دادگاه عالی گروه طالبان، سه تن از افراد مجازات شده به یک سال و یک تن دیگر به دوسال زندان نیز محکوم شده اند.

درهمین حال گزارش شده است که گروه طالبان یک زن و یک مرد را امروز دوشنبه به اتهام «فرار از منزل» در ولایت لوگر شلاق زده و به پنج سال زندان نیز محکوم کرده اند.

از ولایت مختلف کشور به صورت روزمره گزارش می‌شود که گروه طالبان افراد را به اتهام مختلف در محضر عام شلاق می‌زنند.

مجازات افراد در محضر عام و شلاق زدن افراد متهم، همواره از سوی نهادهای مدافع حقوق بشر  مورد انتقاد قرار دارد؛ اما گروه طالبان به این واکنش‌ها توجه نمی‌کند.

مطالب مرتبط