افغانستان بدترین کشور برای زنان


 افغانستان بدترین کشور برای زنان

جمهوری مدارا: محدودیت‌های سخت‌گیرانه طالبان در افغانستانِ تحت تسلط گروه طالبان، افغانستان را به بدترین کشور برای زنان تبدیل شده است.

بامحدودیت‌های گروه طالبان، حقوق زنان در افغانستان به سرعت درحال بدتر شدن است و این گروه طه به تازگی قانون امر به معروف و نهی از منکر را وضع کرده اند که در آن محدودیت‌های جدیدی برای زنان وضع شده است.

به گزارش خبرگزاری اینتلی‌نیوز که امروز (سه‌شنبه 13سنبله) یافته‌های دونهاد موسوم به مؤسسه زنان، صلح و امنیت جورج‌تاون و مؤسسه تحقیقات صلح اسلو، مشترکا گزارشی را منتشر کرده است که براساس آن افغانستان در شاخص زنان، صلح و امنیت، در رتبه آخر جهانی قرار دارد.

در این گزارش آمده است که محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای که گروه طالبان در افغانستان اعمال کرده اند، این کشور را به بدترین مکان برای زنان در جهان تبدیل کرده است.

این گزارش می‌گوید؛ حقوق زنان در افغانستان به سرعت در حال بدتر شدن است و طالبان به تازگی قانون امر به معروف و نهی از منکر را وضع کرده است که در آن تأکید شده است زنان نباید در اماکن عمومی دیده شوند یا صدای آنان شنیده شود.

همچنین در این گزارش گفته شده است که افغانستان حتی قبل از وضع قانون امر به معروف و از سال ۲۰۲۱ به عنوان بدترین کشور جهان برای زنان رتبه‌بندی شده بود.

مطالب مرتبط