ریچارد بنت: عاملان حمله اخیر در کابل باید به دست عدالت سپرده شوند‌


 ریچارد بنت: عاملان حمله اخیر در کابل باید به دست عدالت سپرده شوند‌

جمهوری مدارا: ریچارد بنت، گزارش‌گر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور افغانستان، خواستار تحقیقات کامل در مورد  حمله‌ای روز دوشنبه در کابل شده است.

حمله انتحاری روز دوشنبه در کابل، که گروه داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت، شش کشته و بیش از ده نفر زخمی برجای گذاشت.

گزارش‌گر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌گوید عاملان این حمله باید به عدالت سپرده شوند.

قربانیان حمله روز دوشنبه در کابل همه غیر نظامیان بودند. دراین حمله شش تن از کارمندان اداره دادستادنی کل افغانستان کشته و 13 تن دیگر نیز زخمی شدند.

ریچارد بنت صبح امروز (چهارشنبه، ۱۴ سنبله) با انتشار یاد داشتی در شبکه اجتماعی ایکس، این حمله را تکان‌دهنده خوانده و گفته است که چنین خشونتی غیر قابل توجیه است.

او ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این حمله، تأکید کرده است که: «افراد مسئول باید پس از تحقیقات کامل و محاکمه‌ای عادلانه به‌دست عدالت سپرده شوند

حمله روز دوشنبه در کابل هنگام رخ داد که کار کنان اداره داد ستانی کل که طالبان آن را به ریاست نظارت و تعقیب فرامین و احکام تغییر داده است، مورد حمله قرار گرفتند.

این حمله عصر روز دوشنبه و درست زمانی انجام شده است که کارکنان در حال خارج شدن از اداره بودند.

داعش که مسئولیت این حمله را به عهده گرفته گفته است این حمله به انتقام انتقال زندانیان گروه داعش به زندان بگرام انجام شده است.

اگرچه طالبان رقم قربانیان این حمله را شش تن اعلام کرده اند، اما گزارش‌های وجود دارد که هشت تن در این حمله جان باخته است.

مطالب مرتبط