ریچارد بنت: از وضعیت حقوق بشر در افغانستان به شورای حقوق بشر گزارش می‌دهم


 ریچارد بنت: از وضعیت حقوق بشر در افغانستان به شورای حقوق بشر گزارش می‌دهم

جمهوری مدارا: ریچارد بنت، گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان گفته است که این هفته درباره وضعیت حقوق بشری در افغانستان به نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گزارش می‌دهد.

ریچارد بنت روز جمعه ششم سپتمبر (۱۶ سنبله) در پیامی در صفحۀ اجتماعی ایکس نوشته است که در سفرش به قطر و ترکیه با اقشار مختلف جامعۀ افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.

آقای بنت می گوید: «در انقره، استانبول و دوحه با شمار زیادی از زنان و مردان افغان، دیپلومات‌ها، استادان و برخی از چهره‌های دیگر دیدارهای بسیار مفید داشته و جلسه‌های خود را به پایان رساندم، اکنون مطابق به صلاحیت داده شده، گزارش خود را روز دوشنبه... به نشست شورای حقوق بشر شریک می‌کنم

این اظهارت آقای بنت در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا گروه طالبان اعلام کردند که آقای بنت را به افغانستان ممنوع الورد کرده اند.

آقای بنت که از سال 2022 به بعد به حیث گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان منصوب شده است، چندین بار به هدف بررسی وضعیت حقوق بشر در افغانستان به کابل و برخی از ولایات سفر کرد، امسال اما گروه طالبان از سفر او به افغانستان جلو گیری کردند.

قرار است اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد افغانستان روز دوشنبه هفته جاری  برگزار شود.

ممنوعیت سفر ریچارد بنت به افغانستان با واکنش های گسترده بین المللی مواجه شده و شماری از کشور های عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به تازگی این اقدام طالبان را غیر قابل قبول خوانده اند.

مطالب مرتبط