دیده‌بان حقوق‌بشر: رهبران جهان باید برای حمایت از حقوق ‌بشر اقدام کنند


 دیده‌بان حقوق‌بشر: رهبران جهان باید برای حمایت از حقوق ‌بشر اقدام کنند

جمهوری مدارا: در آستانه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دیدبان حقوق‌ بشر از رهبران کشورهای جهان خواسته که در این نشست خواستار اقدامی برای پایان دادن به بحران‌های جهانی حقوق بشر شوند.

نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار است به تاریخ اول و دوم ماه میزان برگزار شود و گفته می‌شود که در این نشست افغانستان نیز یکی از محورهای بحث خواهد بود.

براساس بیانیه دیدبان حقوق بشر، لویی شاربونو مدیر این نهاد گفته است که: «رهبران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد باید برای پایان دادن به جنایات وحشیانه در بدترین بحران‌های جهان، گام‌های متهورانه‌ای بردارند و مسئولان آن را پاسخ‌گو بدانند

در بیانیه دیدبان حقوق بشر آمده است که هبران جهان باید نشان دهند که مایل اند برای حمایت از حقوق بشر اقدام کنند.

مدیر سازمان دیدبان حقوق بشر گفته است: «جهان غرق در بحران‌های حقوق ‌بشری است؛ اما رهبران اغلب از ابزارهایی که برای تحت فشار گذاشتن دولت‌ها برای پایان دادن به نقض حقوق بشر و پاسخ‌گویی مسئولان دارند، کوتاهی می‌کنند

قرار است به تاریخ ۲۲ تا ۲۳ سپتمبر برابر با اول و دوم میزان، نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با حضور رهبران کشور‌های جهان برگزار شود.

در این نشست رهبران کشورهای جهان قرار است در مورد یک پیمان مشترک رایزنی کنند که ماه‌ها است هیأت‌های نمایندگی کشورها در مورد آن مذاکره کرده اند.

سازمان دیدبان حقوق بشر گفته است که این پیمان «غیرالزام آور» نقشه راهی برای آینده سازمان ملل و همکاری بین‌المللی میان ۱۹۳ کشور عضو این سازمان است.

در آخرین پیش‌نویس این پیمان مواردی در خصوص حقوق بشر و نیاز به اصلاحات سیاست اقتصادی جهانی شامل شده است.

مطالب مرتبط