استقبال جنبش زنان عدالت‌خواه افغانستان از به محاکمه کشاندن طالبان در دادگاه لاهه


 استقبال جنبش زنان عدالت‌خواه افغانستان از به محاکمه کشاندن طالبان در دادگاه لاهه

جمهوری مدارا: جنبش زنان عدالت‌خواه افغانستان از طرح شکایت از گروه طالبان به دادگاه لاهه و محاکمه شدن این گروه استقبال و ابراز خرسندی کرده اند.

این جنبش (روز شنبه، ۷ میزان) در یک گردهمایی گفته اند که تصمیم به شکایت از گروه طالبان در دادگاه لاهه یک عمل انسانی است و از تمام جهان خواسته است که از این تصمیم حمایت کنند.

در بیانیه‌ای توسط این جنبش اعتراضی نشر شده آمده است که آنان هیچ وقت دست از سعی و تلاش بر نخواهند داشت و برای اهداف و آرمان‌های زنان افغانستان تلاش خواهند کرد.

این جنبش اعراضی ضمن تأکید به ایستادگی در برابر ظلم و محدودیت‌های وضع شده از سوی گروه طالبان بر زنان و دختران افغانستان، خواستار اعمال فشار بیشتر جامعه بین‌المللی بر این گروه شدند.

به تازگی وزیران خارجه چهار کشور کانادا، آسترالیا، هالند و آلمان در یک بیانیه مشترک به گروه طالبان هشدار دادند که اگر به نقض حقوق زنان و تبعیض جنسیتی برعلیه زنان در افغانستان پایان ندهند، از این گروه در داده بین‌المللی لاهه شکایت می کنند.

تصمیم این چهار کشور برای شکایت از گروه طالبان، با استقبال حدود بیست کشور دیگر و برخی از سازمان‌های بین‌المللی نیز مواجه شده است.

وزرای خارجه کشورهای آلمان، کانادا، هالند و استرالیا گفته اند که حتا اگر گروه طالبان این دادگاه را به رسمیت هم نشناسند؛ اما شکایت از این گروه می‌تواند بر رفتار کشورهای که با طالبان تعامل دارند، اثر گذار باشد.

مطالب مرتبط