مقامات طالبان: طی دو روز  گذشته بیش از ۳ هزار مهاجر افغان از ایران و پاکستان به کشور برگشتند


 مقامات طالبان: طی دو روز  گذشته بیش از ۳ هزار مهاجر افغان از ایران و پاکستان به کشور برگشتند

رسانه‌ی آوا: وزارت مهاجرین و عودت کننده‌گان طالبان (امروز چهارشنبه ۲ جوزا) با نشر خبرنامه‌ی در شبکه‌ای ایکس اعلام کرد که در دو روز گذشته ۱۲۲ خانواده که شامل ۶۶۵ نفر مهاجر افغان می‌شود از پاکستان به گونه اجباری بازگردانده شدند.

در خبرنامه‌ی این وزارت آمده است که این مهاجران روز دوشنبه و سه‌شنبه از طریق مرز تورخم وارد افغانستان شده اند. بر بنیاد این خبرنامه، این مهاجرین جهت دریافت کمک‌ها به سازمان‌ بین‌المللی مهاجرت معرفی شده اند.

هم‌زمان با این وزارت مهاجرین و عودت‌کننده‌گان طالبان هم‌چنان با نشر خبرنامه‌ی جداگانه از بازگشت دو هزار و ۷۶۹ نفر مهاجر افغان از ایران به گونه اجباری و اختیاری نیز خبر داده است. گفته شده که این مهاجرین (روز سه‌شنبه اول جوزا) از طریق مرز اسلام قلعه هرات وارد افغانستان شده اند.

بر بنیاد این خبرنامه طالبان برای ۹۲ خانواده مبلغ ۱۰ هزار افغانی کمک کرده  و ۵۲۴ نفر هم غرض دریافت کمک به دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شده اند. طالبان هم‌چنین تصریح کرده اند که در میان این مهاجرین ۱۹۵ تن آنها از خدمات صحی بهره‌مند شده اند.

این در حالی است که طبق آمارهای  وزارت‌ مهاجرین و عودت‌کننده‌گان، موج اخراج مهاجران افغانستانی از ایران و به‌ویژه پاکستان طی ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

مطالب مرتبط