آغاز دوباره تلاشی خانه‌به‌خانه در غرب کابل


 آغاز دوباره تلاشی خانه‌به‌خانه در غرب کابل

جمهوری مدارا: منابع معتبر مردمی از دشت برچی گزارش داده‌اند که نیروهای طالبان صبح امروز (جمعه، ۱۵ سرطان)، تلاشی خانه‌به‌خانه در غرب کابل را آغاز کرده‌اند.

طبق اطلاعات این منابع، نظامیان طالبان صبح بسیار زود، ساحات «چهارراهی حاجی نوروز» و «ایستگاه شفاخانه» را مسدود کرده و منزل های مسکونی در این بخش‌ها را تحت تلاشی و بررسی شدید قرار داده‌اند.

منابع مردمی می‌گویند که طالبان خانه‌های شان را تلاشی و تذکره‌های شان را نیز با دقت بررسی کرده‌اند.

هنوز از بازداشت باشندگان این ساحه در غرب کابل چیزی گفته نشده است.

با این وجود، مردم غرب کابل از چگونگی بررسی نیروهای طالبان شکایت‌ می‌کنند و می‌گویند طالبان تمام خانه‌های شان‌ را زیر و رو و حتا وسایل شخصی آنان را جست‌و‌جو کرده‌اند.

آنان هم‌چنان می افزایند که در میان نیروهای طالبان، پولیس زن وجود نداشته است.

از سوی دیگر، گفته می‌شود که این بررسی و تلاشی‌های خانه‌به‌خانه از سوی نیروهای «قطعه خاص» وزارت داخله‌ی طالبان راه‌اندازی شده و بدون اطلاع و حضور وکیل‌های گذر صورت گرفته است.

تاکنون مقام‌های وزارت داخله و فرماندهی امنیه طالبان در کابل در این مورد چیزی نگفته اند و تاهنوز هدف از راه‌اندازی این تلاشی روشن نیست.

این تلاشی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این نیز گروه طالبان برنامه تلاشی سراسری در افغانستان را راه اندازی و طی آن تمام خانه‌ها را تلاشی و شماری از شهروندان کشور را نیز بازداشت کرده بودند.

مطالب مرتبط