هجوم نیروهای طالبان بر محلات شیعه نشین در هرات و وضع محدودیت بر مراسم محرم


 هجوم نیروهای طالبان بر محلات شیعه نشین در هرات و وضع محدودیت بر مراسم محرم

جمهوری مدارا: نیروهای گروه طالبان، شب گذشته بر محلات شیعه نشین در ولایت هرات هجوم برده و مانع نصب پرچم عزاداری محرم در چندین منطقه شهر هرات شده اند.

در یک مورد گزارش شده است که نیروهای این گروه، دو مرد را از شهرک جبرئیل هرات به خاطر نصب پرچم عزاداری بازداشت کرده اند.

گفته می‌شود که نیروهای این گروه علاوه بر ایجاد ممانعت بر نصب پرچم عزاداری در مناطق شیعه نشین هرات، مردم محل را تهدید و توهین نیز کرده اند.

تصاویر ویدویویی منتشر شده در شبکه های اجتماعی نیز نشان می‌دهد که افرادی شب هنگام به پاره کردن پرچم و پایین کردن آن در داخل کوچه ها اقدام می‌کنند.

گفته می‌شود که این پرچم‎های محرمی در محله موسوم به حاجی عباس نصب شده بودند.

این در حالی است که روز گذشته از شهر کابل نیز گزارش شد که طالبان محدودیت‌های را بر مراسم تجلیل از ماه محرم اعمال کرده اند.

 به گفته منابع محلی در کابل، طالبان به باشندگان مناطق غیر از غرب کابل گفته اند که روزانه فقط دو ساعت فرصت دارند که برای تجلیل از محرم تجمع کنند.

روزنامه اطلاعات روز از قول منابع مردمی در شهر هرات گزارش داده است که دوتن از دوکان‌داران که به دلیل پاره کردن پرچم عزاداری به دفتر شورای علمای شیعه رفته بودند، توسط طالبان بازداشت شدند.

گفته می‌شود که نیروهای طالبان این دو تن را لت و کوب نیز کرده اند.

این روزنامه نوشته است که نیروهای امر به معروف طالبان در شهرک جبرئیل هرات، دست فروشان را از فروختن پرچم و لباس‌های محرمی ممنوع کرده اند.

در همین حال ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در پاسخ گرداننده یک چینل یوتیوب، آنچه را در هرات اتفاق افتاده است نه رد و نه تأیید کرد.

او گفت برخی از تدابیر به منظور تأمین امنیت عزاداران گرفته شده و وی در رابطه به هرات نیز معلومات بیشتری بدست خواهد آورد.

مطالب مرتبط