در تعامل با طالبان؛ عدم استفاده از خاک افغانستان توسط گروه‌های تروریستی یک اولویت است


 در تعامل با طالبان؛ عدم استفاده از خاک افغانستان توسط گروه‌های تروریستی یک اولویت است

جمهوری مدارا: وزارت خارجه‌ی امریکا می‌گوید گروه طالبان باید مطئمن شوند که از خاک افغانستان برای حملات گروه‌های تروریستی استفاده نمی‌شود.

متیو میلر، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی امریکا روز سه‌شنبه در یک نشست خبری گفت که عدم استفاده از خاک افغانستان توسط گروه‌های تروریستی، در تعامل با طالبان یک اولویت است.

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که تیم نظارت بر تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد از حضور جنگ‌جویان شبکه القاعده و دیگر گروه های تروریستی در افغانستان خبر داده بود.

در گزارش تیم نظارت برتحریم‌های شورای امنیت آمده بود که جنگ‌جویانی از افغانستان، پاکستان، هند، میانمار و بنگله‌دیش در صفوف نیروهای القاعده در جنوب افغانستان حضور دارند.

گزارش گفته بود که حدود شش هزار جنگ‌جوی تی‌تی‌پی در افغانستان زیر کنترل طالبان فعال هستند.

میلر در پاسخ به سوالی مبنی برحضور جنگ‌جویان پاکستانی درخاک افغانستان گفته است که مردم پاکستان از جانب افراط‌گرایان خشن و تروریست آسیب‌های فروان دیده اند.

سخن‌گوی وزرات خارجه‌ی امریکا گفته است که دولت این کشور  با مردم و دولت پاکستان در مبارزه با تهدیدات امنیتی منطقه‌ای منافع مشترک دارد.

او ضمن این‌که از گروه طالبان خواست که  تا مطمئن شوند که حملات تروریستی از خاک افغانستان انجام نمی‌شود، گفت: «این یک اولویت برای ما در تعامل با آنان بوده و هم‌چنان است.»

دولت پاکستان مدعی است که تحریک طالبان پاکستانی یا تی‌تی‌پی در افغانستان پناه‌گاه دارد  و از این کشور حملات خود را سازماندهی می‌کنند.

گروه طالبان همواره حضور جنگ‎‌جویان خارجی از جمله جنگ‌جویان تحریک طالبان پاکستان یا تی‌تی‌پی را در افغانستان را رد کرده است. 

مطالب مرتبط