شمار قربانیان سیلاب و رویدادهای طبیعی در ننگرهار به بیش از صد نفر رسیده است


 شمار قربانیان سیلاب و رویدادهای طبیعی در ننگرهار به بیش از صد نفر رسیده است

جمهوری مدارا: رسانه‌ها از ولایت ننگرهار گزارش می‌دهند که شمار جان باخته‎‎‌گان سیلاب و حوادث طبیعی در این ولایت، به بیش از صد نفر رسیده است.

روزنامه‎ی اطلاعات روز از قول منابع خود در محل رویداد گزارش داده است که آمار جان باختگان سیلاب و توفان در ولایت ننگرهار به 130 تن افزایش یافته است.

در روز نخست این حادثه، گزارش شده بود که 35 تن در اثرجاری شدن سیل، توفان و بارندگی‌های شدید جان باخته اند.

دو روز پس از این رویدادهای طبیعی، اکنون منابع محلی به رسانه‌ها گفته اند که شمار قربانیان این حوادث چندین برابر شده است.

گفته می‌شود اجساد قربانیان از شهر جلال‌آباد و ولسوالی‌های بهسود، سرخ‌رود، بتی‌کوت و رودات به شفاخانه‌ای ولایتی ننگرهار منتقل شده‌اند.

در همین حال منابع صحی گفته اند که شمار زخمی شده‌گان این حوادث به بیش از 400 نفر رسیده است.

احتمال این‌که آمار قربانیان رویدادهای اخیر در ولایت ننگرهار افزایش یابد نیز وجود دارد.

روز دوشنبه این هفته،‌ شهر جلال‌آباد و ولسوالی‌های ولایت ننگرهار شاهد بارندگی و توفان شدید بودند که در کنار تلفات جانی، خسارات هنگفت مالی نیز برجای گذاشته است.

مسئولان محلی گروه طالبان در ریاست اطلاعات و فرهنگ در ننگرهار می‌گویند که حوادث اخیر  بیشترین آسیب را به شهر جلال‌آباد و ولسوالی سرخ‌رود وارد کرده است.

گفته می‌شود که اکثریت قربانیان، باشندگان ولسوالی سرخ‌رود هستند که براثر فروریختن خانه‌های شان جان باخته‌اند.

قریشی بدلون، رئیس اطلاعات و فرهنگ گروه طالبان در ننگرهار به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفته است که بیش از ۴۰۰ خانه‌‌ای مسکونی، ۶۰ پایه برق و ۸۰۰ خیمه‌ی مهاجران برگشته از پاکستان براثر بارندگی و توفان تخریب شده‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرده که گروه‌های کاری این سازمان در ولایت ننگرهار مستقر شده‌ اند تا نیازهای آسیب‌دیدگان را ارزیابی و به آن‌ها کمک‌های اضطراری فراهم کنند.

 

مطالب مرتبط