نیروهای طالبان یک دختر جوان را در ولسوالی پنجاب بامیان ربوده است


 نیروهای طالبان یک دختر جوان را در ولسوالی پنجاب بامیان ربوده است

جمهوری مدارا: منابع محلی از ولایت بامیان به جمهوری مدارا تایید می‌کند که سربازان یک کندک نظامی طالبان مستقر در ولسوالی پنجاب این ولایت، یک دختر جوان را ربوده و سپس این دختر توسط قومندانی امنیه از چنگ ربایندگان آزاد شده است.

به قول منابع، دختر ربوده شده، از اهالی منطقه تگاب‌برگ ولسوالی پنجاب بوده و این قضیه در روز هفتم محرم به وقوع پیوسته است.

براساس معلومات منابع محلی، چند تن از نیروهای یک کندک نظامی طالبان به زور اسلحه این دختر جوان را به واسطه نقلیه شان بالا کرده و باخود برده‌اند.

این حادثه خشم مردم محل را برانگیخته و آن‌ها از قومندانی امنیه ولسوالی پنجاب می‌خواهند که هرچه سریع به این قضیه رسیدگی کند.

قمندانی امنیه پنجاب این دختر را از چنگ ربایندگان نجات داده و به مردم محل تحویل داده است؛ اما با گذشت چند روز این حادثه، سربازان دخیل در این قضیه به پاسخ‌گویی وادار نشده‌اند.

گفته می‌شود که عاملان این رویداد از ولسوالی پنجاب به مرکز بامیان خواسته شده اما برای مجازات و پاسخ‌گویی آنان تاکنون هیچ اقدام صورت نگرفته است.

مردم از این جهت که قومندانی امنیه ولسوالی پنجاب نتوانسته عاملان این قضیه را به مردم معرفی و آن‌ها را به جزای عمل‌شان برسانند، سخت بر آشفته هستند.

اختطاف، تجاوز جنسی و ربودن زنان و دختران جوان از قضایایی است که هر از چند وقت توسط نیروهای طالبان در مناطق مختلف کشور گزارش می‌شود.

در آخرین مورد، جنگ‌جویان این گروه به سه عضو یک خانواده در ولسوالی خوست ولایت بغلان در روستای ده‌خیری فاروز، تجاوز جنسی انجام دادند.

مطالب مرتبط