سازمان پیمان امنیت جمعی: تروریسم و قاچاق مواد مخدر از افغانستان سرچشمه می‌گیرد


 سازمان پیمان امنیت جمعی: تروریسم و قاچاق مواد مخدر از افغانستان سرچشمه می‌گیرد

جمهوری مدارا: ایمان‌قلی تاسماگامبتوف، دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی می‌گوید که تهدید تروریسم و قاچاق مواد مخدر از افغانستان سرچشمه می‌گیرد.

به گفته دبیر کل این سازمان، تهدیدهای ناشی از گسترش تروریسم و قاچاق مواد مخدر از افغانستان هم‌چنان در حال افزایش است.

این اظهارات در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح گردید که روز جمعه(29 سرطان) برگزار شد.

دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی تاکید کرده که تروریزم، قاچاقاق مواد مخدر و ایدیولوژی افراطی در افغانستان شکل جدید پیدا کرده‌ و این برای کشورهای آسیای میانه یک خطر جدی محسوب می‌گردد.

ایمانگلی تاسماگامبتوف هم‌چنان گفته افغانستان منبع اصلی بی‌ثباتی در آسیای میانه است و در حال حاضر یک گروه کاری برای مقابله با تهدیدهای احتمالی، زیر نظر شورای وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در مورد افغانستان کار می‌کند.

دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی تماس‌های منظم بین سازمان ملل متحد، سازمان پیمان امنیت جمعی و آسیای میانه را برای اقدامات پیش‌گیرانه مهم خوانده است.

گفته شده است که این سازمان اقدامات عملی را برای کاهش تنش در مرز افغانستان-تاجیکستان روی دست گرفته  و برای تقویت هرچه بیشتر آن تلاش می‌کند.

این نگرانی‌ها در حال ابراز می‌گردد که وزیر خارجه طالبان فعالیت گروه‌های تروریستی از جمله گروه داعش را در افغانستان رد کرده است.

در تازه‌ترین مورد، تیم نظارت بر تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و نیز جریان موسوم به جبهه متحد افغانستان از حضور گسترده‌ای جنگ‌جویان شبکه القاعده در افغانستان خبر داده است. 

مطالب مرتبط