افراد ناشناس یک عالم دینی هزاره را در ارزگان به قتل رسانده است


 افراد ناشناس یک عالم دینی هزاره را در ارزگان به قتل رسانده است

جمهوری مدارا: منابع محلی از ولایت ارزگان گزارش می‌دهند که یک عالم دینی هزاره به اسم رستم رحیمی در ولسوالی خاص ارزگان این ولایت به قتل رسیده است.

گفته می‌شود که فرد مقتول توسط افرادی کشته شده است که یونیفرم نیروهای طالبان را به تن داشته اند.

این عالم دین باشنده روستای باغچار و ملا امام یک مسجد در منطقه "شش‌پر" ولسوالی خاص ارزگان بوده است.

براساس اظهارات مردم محل، باشندگان روستای باغچار که همه هزاره هستند، همواره توسط همسایه‌گان پشتون خود که تلاش می‌کنند به نحوی آنان مناطق مسکونی شان را ترک کنند، کشته می‌شوند.

در سه‌سال گذشته نیز در چند مورد شماری از باشندگان روستای باغچار و مناطق هم‌جوار آن توسط افراد مسلح ناشناس به قتل رسیدند.

به‌گفته‌ی منابع، رستم رحیمی حوالی ساعت ۱:۰۰ بعد ‌از ظهر روز شنبه (30 سرطان) با ضربات چاقو و به شکل فجیع توسط مهاجمان به قتل رسیده است.

یک منبع به رسانه‌ها گفته است که دو نفر آقای رحیمی را نخست به مسجد خواسته و سپس او را در داخل مسجد و با ضربات چاقو به قتل رسانده اند.

تاکنون هویت قاتلان این عالم هزاره مشخص نشده و مسئولان محلی طالبان در ولسوالی خاص ارزگان تا اکنون در مورد این حادثه نیز چیزی نگفته اند.

براساس معلومات مردم محل، از زمان به قدرت رسیدن گروه طالبان در افغانستان، تاکنون 21 تن از باشندگان هزاره این ولسوالی کشه شده اند؛ اما تاکنون عاملان هیچ یکی از این رویدادها شناسایی و باز داشت نشده است.

نهادهای مدافع حقوق بشری می‌گویند هزاره‌ها در نظام تحت حاکمیت گروه طالبان به دلیل قومیت و مذهب خویش با خشونت‌های فزاینده روبرو هستند.

سازمان عفو بین‌الملل بارها از حملات سیستماتیک برعلیه مردم هزاره‌‌‌ در افغانستان سخن زده و گفته این حملات جنایت علیه بشریت است. 

مطالب مرتبط