هشت نفر به دلیل اطلاع رسانی در مورد قتل یک عالم هزاره در ارزگان بازداشت شدند


 هشت نفر به دلیل اطلاع رسانی در مورد قتل یک عالم هزاره در ارزگان بازداشت شدند

جمهوری مدارا: منابع محلی به رسانه‌ها گفته اند که گروه طالبان هشت نفر را در ولسوالی ارزگان خاص ولایت ارزگان به این دلیل این‌که در مورد قتل یک عالم هرازه اطلاع رسانی کرده اند، باز داشت کرده است.

براساس گزارش روزنامه اطلاعات روز، طالبان هشت تن از باشندگان منطقه شش‌پر را به خاطر این‌که قتل یک روحانی هزاره را رسانه‌ای کرده اند، باز داشت کرده اند.

رستم رحیمی یک عالم هزاره دو روز پیش به تاریخ 30 سرطان در مسجد محل روستای شش‌پر توسط دو نفری که گفته می‌شود یونیفرم طالبان را به تن داشته اند، کشته شد.

طالبان شش نفر را در دو روز گذشته و دو تن دیگر را قبل از ظهر امروز سه شنبه 2 اسد، باز داشت کرده اند.

منابع محلی به رسانه ها گفته اند که باز داشت شدگان از همسایه‌گان رستم رحیمی و نزدیکان او هستند.

مردم هزاره در ولسوالی ارزگان خاص، هر از گاهی مورد هدف قرار گرفته و به صورت هدف‌مندانه ترور می‌شوند. پس از به قدرت رسیدن دوباره گروه طالبان در افغانستان، تاکنون بیش از 20 تن از هزاره‌های مناطق مختلف ولسوالی ارزگان خاص کشته شده اند.

در تازه ترین مورد، رستم رحیمی یک روحانی هزاره در منطقه شش‌پر از مربوطات ولسوالی ارزگان خاص توسط دو نفر ابتدا به مسجد محل خواسته می‌شود و سپس با ضربات چاقو به قتل می‌رسد.

گروه طالبان تاکنون در این مورد هیچ گونه اظهار نظر نکرده و عاملان این قضیه و سایر قضایای مربوط به قتل هزاره‌ها در ولسوالی ارزگان خاص در سه سال گذشته، باز داشت نشده اند.

منابع محلی می‌گویند که در این دو سه‌ سال که طالبان بر سر قدرت اند، دست‌کم ۲۱ نفر از باشندگان هزاره این ولسوالی به قتل رسیده‌ و طالبان عاملان هیچ‌کدام از این قتل‌ها را شناسایی  نکرده اند.

مطالب مرتبط