طالبان می‌گوید دولت پاکستان کارت‌های مهاجران قانونی افغان را تمدید کرده است


 طالبان می‌گوید دولت پاکستان کارت‌های مهاجران قانونی افغان را تمدید کرده است

جمهوری مدارا: وزارت امور مهاجرین و عودت‌کننده‌گان تحت کنترول گروه طالبان اعلام کرده است که دولت پاکستان کارت‌های پناهندگان قانونی افغانستان  (POR) را برای یک سال دیگر تمدید کرده است.

این وزارت امروز (پنج‌شنبه4 اسد) در خبرنامه‌ای اعلام کرده است که تمدید کارت مهاجران قانونی افغانستان در پاکستان توسطه اتشه امور مهاجران افغان در اسلام آباد تأیید شده است.

با برنامه اجراج اجباری مهاجران افغان از پاکستان، وضعیت آن عده از مهاجرانی که کارت (POR) داشتند نیز در هاله‌ای از ابهام قرار داده بود.

اکنون و براساس اعلامیه وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان تحت اداره طالبان، این کارت‌ها از اول جون سال جاری میلادی تا30 جون سال 2025 تمدید شده است.

در اعلامیه وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان همچنین اشاره شده است که دفتر اتشه مهاجرین امور مهاجران در اسلام‌آباد، از اطلاعیه مرتبط به این موضوع را اطلاع رسانی کرده است که تا مهاجران افغان بتوانند از امتیازات معنوی تمدید کارت (POR)  مستفید شوند.

 این تصمیم دولت پاکستان در حالی گرفته شده است که هم اکنون روند اخراج اجباری مهاجران غیرقانوی افغانستان از پاکستان ادامه دارد.

وزارت امور مهاجرین طالبان اعلام کرده است که امروز پنج‌شنبه، صدها تن از مهاجران افغان از پاکستان اخراج شده و دوباره به افغانستان باز گردانده شده اند.

براساس گزارش نهادهایی بین‌المللی مرتبط به مهاجران، حدود ۲.۱۸ میلیون پناه‌جوی افغان دارای مدرک، از جمله ۱.۳ میلیون تن دارای کارت راجستر و بیش از ۸۸۰ هزار تن با داشتن کارت اقامت موقت در پاکستان زنده‌گی می‌کنند.

پس از به قدرت رسیدن گروه طالبان در افغانستان، روند اخراج اجباری مهاجران افغان از دو کشور همسایه افغانستان، ایران و پاکستان آغاز شده و همچنین ادامه دارد. 

مطالب مرتبط