یک دخترجوان در بامیان پس از آزادی از زندان طالبان خودکشی کرد


 یک دخترجوان در بامیان پس از آزادی از زندان طالبان خودکشی کرد

جمهوری مدارا: منابع محلی از ولایت بامیان گفته اند که یک دختر جوان در این ولایت، پس از آن‌که از زندان طالبان آزاد شد، خودکشی کرد.

به گزارش روزنامه اطلاعات روز این دختر 19 ساله طاهره نام داشته و روز گذشته (شنبه 6 اسد) خودش را حلق  آویز کرده و به زندگی اش خاتمه داده است.

در همین حال برخی منابع دیگر احتمال کشته شدن این دختر توسط بستگان او را مطرح کرده است.

این رویداد پس از آن رخ می‌دهد که طاهره چندی پیش توسط نظامیان گروه طالبان از منطقه تگاب برگ در ولسوالی پنجاب به زور، سوار یک موتر نظامی می‌شود.

منابع گفته اند که این دختر توسط فرد نظامی که او مجبور شده بوده به موترش سوار شود،  مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. این فرد که از نظامیان کندک ارتش طالبان است اکنون در مرکز بامیان زندانی است.

منابع مردمی به این روزنامه گفته اند که این دختر جوان چند شبانه روز در قومندانی امنیه طالبان در بامیان زندانی بود و سرانجام پس از شکایت‌های پی‌درپی مردم محل آزاد شد.

اختطاف و ربودن دختران جوان از سوی نیروهای نظامی گروه طالبان امری است که باهار در مناطق مختلف کشور رخ داده است.

این قضیه در بامیان، مردم محل را به خشم آورده بود؛ اما گفته می‌شود که ولسوال و قمندان امنیه طالبان در ولسوالی پنجاب با طرح این دسیسه که نظامیان طالبان این دختر را به دلیل بدحجای از مسیر را برداشته و به بامیان منتقل کرده اند، برای سرپوش گذاشتن به این قضیه بهانه درست کرده اند.

روزنامه اطلاعات روز یک نسخه از اظهارات کتبی طاهره را نیز منتشر کرده است که در آن او جریان را توضیح داده است. گفته می‌شود که قومندانی امنیه طالبان در بامیان از او در رابطه به چگونگی قضیه توضیح خواسته است.

منبع دیگر اما احتمال قتل این دختر توسط پدر و یا برادر شوهر اورا نیز مطرح کرده و گفته است که این احتمال نیز وجود دارد؛ زیرا طاهره یک دختر آزاد بود. با این حال گفته شده است که شواهد قتل توسط فرد دیگر، تثبیت نشده است.

مسئولان محلی گروه طالبان در بامیان اما تاکنون در این مورد چیزی نگفته اند. با این حال، نظامیان گروه طالبان به تکرار متهم شد اند که دختران جوان ربوده و بر آنها تجاوز کرده اند. 

مطالب مرتبط