اخراج بیش از هشت هزار مهاجر افغان در سه روز از ایران و پاکستان


 اخراج بیش از هشت هزار مهاجر افغان در سه روز از ایران و پاکستان

جمهوری مدارا: وزارت امور مهاجران حکومت طالبان اعلام کرده است که در سه‌ روز گذشته بیش از هشت هزار تن ازمهاجران افغان از ایران و پاکستان، بازگردانده شده اند.

در خبرنامه‌ای که امروز (یک‌شنبه 7 اسد) از طرف این وزارت به نشر رسیده آمده است که در سه روز گذشته بیش از پنج هزار و 600 نفر مهاجر تنها از مرز اسلام قلعه وارد افغانستان شده اند.

این وزارت هم‌چنین گفته است که از گذرگاه پل ابریشم در ولایت نیمروز نیز در سه روز گذشته دو هزار 431 تن مهاجران افغان از ایران به کشور شان باز گردانده شده اند.

روند اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستان از دو کشور ایران و پاکستان اخیرا شدت یافته است.

این درحالی است که اخیرا موج مهاجر ستیزی در ایران شدت گرفته و در تازه ترین مورد شماری از شهروندان ایران در تهران پایتخت ایران بر علیه مهاجران افغانستان تظاهرات کردند.

درهمین‌حال گزارش شده است که در همین بازه زمانی ۷۵ خانواده از پاکستان از  مسیر گذرگاه تورخم و ۶۷ خانواده از طریق مرز سپین‌بولدگ قندهار به صورت اجباری از پاکستان اخراج شده اند.

پس از به قدرت رسیدن دوباره گروه طالبان در افغانستان، روند اخراج اجباری مهاجران افغان از دو کشور ایران و پاکستان آغاز شده است.

با وجود در خواست‌های مکرر گروه طالبان مبنی توقف روند اخراج اجباری پناه‌جویان افغان، هردو کشور همسایه افغانستان ظاهرا به این درخواست طالبان پاسخ مثبت نداده اند.

مطالب مرتبط