طالبان یک خبرنگار محلی را در ولایت قندهار بازداشت کرده است


 طالبان یک خبرنگار محلی را در ولایت قندهار بازداشت کرده است

جمهوری مدارا: منابع محلی در ولایت قندهار از باز داشت یک خبرنگار محلی توسط نیروهای استخبارات گروه طالبان خبر داده است.

براساس گزارش‌ رسانه ها، محمد ابراهیم محتاج، گزارشگر یک رادیوی محلی در ولایت قندهار بازداشت شده است.

گفته می‌شود که تقریبا همه خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها در ولایت قندهار تحت فشار و تهدید شدید نیروهای طالبان قرار دارند.

منابع محلی به رسانه‌ها گفته اند که این خبرنگار از چهار روز پیش توسط نیروهای استخبارات گروه طالبان در قندهار باز داشت شده است. نزدیکان و خانواده‌ای وی شدیدا ابراز نگرانی کرده و گفته اند که از سرنوشت او معلوماتی در دست ندارند.

گروه طالبان در ولایت قندهار، تاکنون در این زمینه ابراز نظر نکرده اند.

خبرنگاران، فعالان رسانه‌ای و مدنی بارها توسط نیروهای استخبارات گروه طالبان در مناطق مختلف کشور باز داشت شده اند.

این درحالی است که چندی قبل محمدیار مجروح، روزنامه‌نگار مستقل در قندهار نیز توسط طالبان باز داشت شده بود که تاکنون از سرنوشت او هیچ‌گونه معلومات در دست نیست.

اعمال فشار و وضع محدودیت بر کار رسانه‌ها و خبرنگاران، روند دسترسی مردم به اطلاعات را دچار مشکل کرده و نیز گردش اطلاعات را شدیدا آسیب زده است.

یکی از دوستان نزدیک آقای محتاج به‌ شرط حفظ هویتش به رسانه‌ها گفته است که «محتاج چهار روز است که مفقود است، ما از فرماندهی امنیه و استخبارات طالبان در قندهار سوال کردیم؛ اما آن‌ها هیچ اطلاعاتی به ما ندادند.»

گفته می‌شود که آقای محتاج گرداننده برنامه‌های اجتماعی و تاریخی یک رادیو محلی در ولایت قندهار بوده و بارها با مسئولان محلی گروه طالبان در این ولایت گفتگو کره است.

باز داشت، سرکوب و اعمال فشار بر رسانه‌ها و خبرنگاران پس از به قدرت رسیدن دوباره گروه طالبان در افغانستان اوج  گرفته است.

مطالب مرتبط