حوادث طبیعی اخیر در افغانستان، زندگی هزاران شهروند را متاثر ساخته است


 حوادث طبیعی اخیر در افغانستان، زندگی هزاران شهروند را متاثر ساخته است

جمهوری مدارا: حوادث طبیعی اخیر در افغانستان، زندگی هزاران تن را تحت تأثیر قرار داده است.
دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد یا (اوچا) اعلام کرده است که جاری شدن سیلاب در ماه‌های اخیر در افغانستان، زندگی ۸۳ هزار تن را زیر تاثیر قرار داده است.
اخیرا مناطق مختلف کشور شاهد بارش باران‌های سیل آسا، توفان و جاری شدن سیلاب بود که خسارات هنگفت جانی و مالی نیز درپی داشت.
در گزارشی که روز یک‌شنبه، ۱۴ اسد، توسط دفتر اوچا منتشر شده، گفته شده است که بارنده‌گی در چندین ولایت افغانستان، به‌ویژه غرب این کشور ویرانی‌های برجا گذاشته است.
درهمین حال دفتر اوچا تصریح کرده است که در حال حاضر ۱۲.۴ میلیون نفر در افغانستان با ناامنی غذایی مواجه اند.
دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد می‌گوید؛ ۲۳.۷ میلیون تن در افغانستان به کمک نیاز دارند و ۴۸ درصد از جمعیت افغانستان زیر خط فقر زنده‌گی می‌کنند.
این وضعیت نگرانی سازمان ملل را پس از تشدید اخراج مهاجران افغان از ایران و پاکستان برانگیخته است. دفتر اوچا در این رابطه گفته است که در چنین شرایطی، اخراج مهاجران افغان از ایران و‌ پاکستان بحران غذایی در افغانستان را بیش‌تر کرده است.
مردم افغانستان در ماه‌های اخیر، شاهد حوادث طبیعی در مناطق مختلف کشور بودند و این رویدادها با پیامدهای ناگواری نیز به همراه بود.
با افزایش رویدادهای طبیعی مانند سیلاب و توفان و نیز اخراج مهاجران افغانستان از ایران و پاکستان، نیازمندی مردم به کمک‌های بشردوستانه بیشتر شده است.
سازمان بین‌المللی جهانی مهاجرت در پیوند به آمار تلفات و قربانیان سیلاب‌های هفته گذشته گفته بود که در این روی‌دادها 71 تن جان باخته و نزدیک به هزارتن دیگر نیز زخمی شده‌اند.
در همین حال، اداره هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی تحت اداره طالبان در کابل، دیروز یکشنبه نسبت به بارش شدید باران و سرازیر شدن سیلاب در ۱۵ ولایت کشور هشدار داده است.

مطالب مرتبط