گروه طالبان از بازگشت بیش از سه میلیون مهاجر در یک سال گذشته خبر داده است


 گروه طالبان از بازگشت بیش از سه میلیون مهاجر در یک سال گذشته خبر داده است

جمهوری مدارا: وزارت امور مهاجرین تحت کنترول طالبان می‌گوید که در یک سال اخیر، حدود 3 میلیون و 7 صد هزار مهاجر افغان به کشور شان باز گذشته اند.

براساس گزارش خبرگزاری باختر که تحت کنترول گروه طالبان است، وزارت امور مهاجرین طالبان گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت در مورد مهاجران افغان را رد کرده است.

سازمان بین المللی مهاجرت پیشتر اعلام کرده بود که از سال 2020 میلادی تاکنون، حدود 8 میلیون نفر از افغانستان مهاجر شده و به بیرون از این کشور رفته اند.

اکنون خبرگزاری باختر مدعی است که برخی از سازمان‌های بین‌المللی برای جذب کمک بیشتر و جلب توجه کمک کنندگان بین‌المللی، اطلاعات نادرست ارائه می کنند.

کشورها و سازمان بین‌المللی کمک کننده به برنامه‌های بین‌المللی، عمدتا براساس آمار و معلوماتی که توسط سازمان‌های بین‌المللی تهیه می‌شود، کمک فراهم می‌کنند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت درگزارشی که اخیرا منتشر کرده گفته است که براساس آمار جمع آوری شده از گذرگاهای مرزی افغانستان، در چهار سال اخیر، هشت میلیون افغان از سال 2020 تاکنون از کشور شان خارج شده اند.

این سازمان هم‌چنان گفته است که حدود 85 فیصد افغان‌های که از افغانستان بیرون شده اند به کشورهای همسایه این کشور به خصوص ایران و پاکستان رفته اند. در این گزارش گفته شده است که حدود یک میلیون افغان دیگر به کشورهای اروپایی پناه برده اند.

گفته شده است بیشترین افغان‌های مهاجر شده از افغانستان درپی فرصت‌های شغلی، وضعیت بد اقتصادی و به دلیل بیکاری از افغانستان را ترک کرده اند.

درهمین حال اخراج اجباری مهاجران افغان از ایران و پاکستان افزایش یافته است که این وضعیت نگرانی‌های جدی سازمان‌های امداد رسان نیز برانگیخته است.

مطالب مرتبط