اداره بازرس امریکا از تجارت بدون وقفه تریاک در افغانستان خبر داده است


 اداره بازرس امریکا از تجارت بدون وقفه تریاک در افغانستان خبر داده است

جمهوری مدارا: اداره بازرس ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان (سیگار) گفته است که تجارت تریاک در افغانستان بدون وقفه ادامه دارد.

بربنیاد گزاری که این نهاد منتشر کرده است، باوجود ادعای گروه طالبان مبنی برممنوعیت کشت و قاچاق مورد مخدر در افغانستان، تجارت تریاک در این کشور همچنان ادامه دارد.

گروه طالبان مدعی با صدور فرمان منع کشت و قاچاق و موارد مخدر از سوی رهبر این گروه، مبارزه با مواد مخدر  در افغانستان بسیار بیتشر از قبل مؤثر بوده است.

اکنون اداره بازرس امریکا برای بازسازی افغانستان می گوید که تجارت تریاک در این کشور بیشتر از انبارهای صورت می‌گیرد که قبلا ذخیره شده است.

سیگار همچنین گزارش داده است که بخش‌های مشخصی در افغانستان به دلیل فشارهای سیاسی و اقتصادی در برابر فرمان منع کشت و قاچاق تریاک ایستادگی کرده است.

براساس گزارش سیگار از زمان ظهور طالبان تاکنون این گروه ۵ بار تلاش کرده است تا کشت خشخاش را در افغانستان ممنوع کند؛ اما هیچ کدام هیچ یک از این تلاش‌ها به نتیجه نرسیده است.

گزارش بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان بر بنیاد تحلیلی تهیه شده است که در آن گفته شده «تریاک منبع اصلی درآمد طالبان است.»

قبل از اینکه گروه طالبان قدرت دوباره در افغانستان بدست بگیرد، همواره از کشت تریاک و قاچاق مواد مخدر سود می‌بردند.

این نهاد می‌گوید که با توجه به شرایط محیطی، «شورشیان» در افغانستان می توانند در برابر سیاست‌های مبارزه با موادمخدر در این کشور مقاومت کنند.

سیگار در این گزارش می‌گوید که ایالات متحده در افغانستان «هیچ برنامه‌ای» برای مبارزه با موادمخدر ندارد.

به باور سیگار، بدون یک محیط امنیتی پایدار، کاهش مؤثر کشت خشخاش و تولید موادمخدر در افغانستان ممکن نیست.

مطالب مرتبط