مردم ولسوالی پنجاب ولایت بامیان با دست خالی کوچی‌ها را از مناطق شان بیرون کرده اند


 مردم ولسوالی پنجاب ولایت بامیان با دست خالی کوچی‌ها را از مناطق شان بیرون کرده اند

جمهوری مدارا: منابع محلی از ولسوالی پنجاب ولایت بامیان گزارش می‌دهند که مردم کوچی‌ها را از مناطق شان بیرون رانده اند.

منابع مردمی دیروز(سه‌شنبه 16 اسد) گزارش داده که باشندگان مناطق موسوم به«پشته‌ای گنداب، اخضرات و سربند رشک» ولسوالی پنجاب ولایت بامیان کوچی‌های مسلح را از مناطق شان بیرون راندند.

به قول منبع؛ کوچی‌های مسلح با هزاران رأس گوسفند از چندی قبل به این مناطق آمده بودند که مشکلات فراوانی را برای باشندگان محل به وجود آورده و با گله های گوسفندان خود به کشت و زراعت آن‌ها مردم محل آسیب رسانده بودند.

گفته می‌شود که مردم محل به تکرار از کوچی‌ها خواسته بودند که مناطق آن‌ها را ترک کنند؛ اما کوچی‌ها هیچ توجه‌ی به درخواست مردم نکرده اند.

منابع مردمی می‌گویند کوچی‌ها با نخست با سنگ و پلخمان با مردم محل درگیر شدند و این درگیری حدود دوساعت بین مردم اخضرات و پشته‌ای گنداب و کوچی‌ها دوام کرد.

تصویر فرستاده شده توسط منابع محلی رمه‌های کوچی‌ها را نشان می‌دهد

گفته شده است که پس از حدود دو ساعت درگیری، کوچی‌های دست به اسلحه برده و بالای مردم فیر کردند؛ اما به دلیل حضور سربازان قومندانی امنیه پنجاب در محل حادثه و مقاومت مردم، کوچی‌ها منطقه را ترک کردند.

منبع می‌گوید؛ پس این حادثه کوچی‌ها به سمت منطقه دیگری به نام «سربند رشک» رفته و به محظ رسیدن در آن ساحه بازهم با مردم درگیر شده و بالای آن‌ها فیر کردند.

هیچگونه معلوماتی مبنی براینکه در این گیری‌ها به کسی آسیب رسیده باشد، در دست نیست.

به گفته منبع؛ باوجود آنکه کوچی‌ها مسلح بودند و بالای مردم فیر می‌کردند؛ اما سرانجام بر اثر مقاومت مردم و تلاش آن‌ها برای بیرون راندان کوچی‌ها، آن‌ها مجبور شدند که منطقه را ترک کنند.

حضور کوچی‌ها در مناطق مرکزی و هزاره‌جات همواره با مشکلات و درگیری با مردم محل به همراه بوده و اکنون که گروه طالبان قدرت را در افغانستان در کنترول دارند، کوچی‌ها به شکل گسترده در هزاره‌جات حضور یافته اند.

کوچی‌ها به دلیل اینکه از طرف گروه طالبان مورد حمایت قرار دارند، پس از حضور در مناطق مختلف افغانستان با تحریک دعاوی حقوق و ادعای جبران خسارت چندین ساله از مردم، مشکلات فراوانی را برمردم تحمیل کرده اند.

مطالب مرتبط