فرمانده پولیس ایران: سیاست و برنامه‌های آنان مبتنی بر بازگشت کل اتباع غیرمجاز به کشورشان است


 فرمانده پولیس ایران: سیاست و برنامه‌های آنان مبتنی بر بازگشت کل اتباع غیرمجاز به کشورشان است

جمهوری مدارا: فرمانده کل انتظامی ایران گفته است که سیاست و برنامه‌های اجرایی آن کشور به بازگشت همه‌ی اتباع غیر مجاز بنا نهاده شده است.

این مقام نظامی ایران، امروز (چهارشنبه 17 اسد) به خبرگزاری ایرنا گفته است که اتباع غیر مجاز تا پایان سال جاری باید به کشور شان باز گردند.

این اظهارات فرمانده کل انتظامی ایران در حالی ابراز می‌شود که اخیرا اخراج اجباری مهاجران افغان از ایران تشدید شده است.

در همین حال، یکی دیگر از مقام‌های دولتی ایران، از آغاز «طرح ضربتی جمعی آوری شهروندان غیر مجاز» از شهرستان شهریار در تهران خبر داده است.

علی‌رضا فاتحی نژاد، فرماندار منطقه‌ی مذکور به خبرگزاری تسنیم گفته است که در این طرح، شهروندان خارجی غیر مجاز و فاقد مدارک قانونی اقامت، بازداشت و به کشورشان فرستاده می‌شوند.

بربنیاد این خبر، فرماندار استان شهریار گفته است که این طرح به همکاری اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران، فرمانداری ویژه، فراجا، پولیس مهاجرت غرب استان تهران، اداره کار و دادسرا اجرا می‌گردد.

او گفته است اتباع غیر مجاز پس از بازداشت یا جمع آوری برای بازگشت به کشورشان به مراجع ذی‌ربط تحویل داده خواهند شد.

با افزایش روند اخراج اجباری مهاجران افغان از ایران و پاکستان، سازمان‌های امدادرسانی نسبت به بدتر شدن وضعیت زندگی مردم افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند که برای تطبیق برنامه‌های کمکی خود در افغانستان نیز به کمبود بودجه مواجه‌اند.

مطالب مرتبط