حکومت طالبان آمار نفوس افغانستان را ۳۵.۷ میلیون نفر اعلام کرد


 حکومت طالبان آمار نفوس افغانستان را ۳۵.۷ میلیون نفر اعلام کرد

جمهوری مدارا: اداره ملی و احصائیه و معلومات‌ تحت کنترل گروه طالبان، نفوس افغانستان را در سال جاری خورشیدی ۳۵.۷ میلیون نفر برآورد کرده است.
این درحالی است که تاکنون هیچ گونه سرشماری دقیق نفوس در افغانستان انجام نشده و باوجود سهولت و امکاناتی که فراهم است، آمار نفوس افغانستان همواره تخمین زده شده است.
اکنون اداره ملی احصائیه و معلومات تحت کنترول طالبان نیز اعلام کرده است که این اداره آمار نفوس کل کشور را در سال جاری 35.7 میلیون نفر برآورد کرده است.
این اداره اما اعلام نکرده است که این برآورد را با چه مکانیزم و کارشیوه‌ای انجام داده است.
عصمت‌الله حکیمی معاون گروه طالبان برای اداره ملی و احصائیه و معلومات‌ که گزارش سالانه‌ی این اداره را ارائه می‌کرد، گفته است که از میان نفوس کنونی افغانستان، ۱۸.۲ میلیون مردان و ۱۷.۵ میلیون تن را زنان تشکیل می‌دهند.
در آمار ارائه شده از سوی اداره احصائیه و معلومات هم‌چنان آمده است که از میان جمعیت کنونی افغانستان 9.2 میلیون تن در شهرها و ۱۵ میلیون نفر در دهات و روستاها زندگی می‌کنند.
آمار کوچی‌ها در گزارش اداره احصائیه 1.5 میلیون تن اعلام شده است.
عدم آمارگیری و سرشماری دقیق نفوس افغانستان هنوز هم برای مردم این کشور با این پرسش مواجه است که چرا سرشماری دقیق انجام نمی‌شود.
آمار برآورد شده اداره ملی احصائیه در حالی ارائه می‌گردد که براساس برآوردهای بین المللی، افغانستان بیش‌ترین رقم مهاجر را در جهان دارد.
سازمان بین‌المللی مهاجرت به تازگی اعلام کرده است از سال 2020 میلادی تاکنون حدود 8 میلیون شهروند افغانستان مهاجرت کرده اند.
بیش‌ترین رقم مهاجران افغان در دو کشور همسایه افغانستان، ایران و پاکستان زندگی می‌کنند.

مطالب مرتبط