جنبش زنان به سوی آزادی: گروه طالبان موجودیت نامشروع خود را تنها با میله‌های تفنگ ماندگار ساخته


 جنبش زنان به سوی آزادی: گروه طالبان موجودیت نامشروع خود را تنها با میله‌های تفنگ ماندگار ساخته

جمهوری مدارا: حرکت اعتراض زنان زیر نام جنبش زنان به سوی آزادی در افغانستان، با ابراز نگرانی به مناسبت سه سالگی سقوط حکومت پیشین افغانستان و روی‌کار آمدن گروه طالبان گفته است که این گروه تاکنون موجودیت خود را با میله‌های تفنگ تداوم بخشیده است.
این جنبش (شنبه ۲۰ اسد) در نوار تصویری که نشر کرده است خواهان لغو مشروعیت این گروه و مبارزه علیه ظلم و جنایت طالبان در کشور شده‌اند.
این جنبش هم‌چنین بر سلطه‌ی ستم و سرکوب طالبان اشاره کرده است که به گفته‌ی آن‌ها پیامد‌های مخرب چون فقر فراگیر، خشونت، وضع مالیات، بی‌کاری، تبعیض قومی، زبانی، فرهنگی، کوچ‌های اجباری و حذف کامل زنان از همه امور زندگی اجتماعی و سیاسی را به همراه داشته است.
جنبش زنان به سوی آزادی از جامعه جهانی و نهاد‌های حقوق بشری خواسته‌ است که برای بازگشایی مکتب‌ها، دانشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و ایجاد فرصت‌های کاری برای زنان افغانستان سعی و تلاش کنند.
این نهاد هم‌چنین از مردم افغانستان خواسته‌است که در برابر بی‌عدالتی‌های ناشی از سلطه‌جویی طالبان خاموش نباشند و صدا بلند کنند.
این جنبش تصریح کرده است که طالبان در سه سال گذشته نه تنها که سیستم آمیخته با تبعیض خود را را در کشور تحمیل کرده‌اند بلکه جنایت‌های ضد بشری را در افغانستان افزایش داده‌اند.

مطالب مرتبط