دولت امریکا نزدیک به سه‌صد میلیون دالر به افغانستان کمک کرد


 دولت امریکا نزدیک به سه‌صد میلیون دالر به افغانستان کمک کرد

جمهوری مدارا: برنامه جهانی غذا اعلام کرده است دولت امریکا ۲۸۰ میلیون دالر به منظور رسیدگی به گرسنگی و سوءتغذیه در افغانستان کمک کرده است.

برنامه جهانی‌ غذا امروز (چهارشنبه، ۲۴ اسد) با نشر اعلامیه‌‌ای گفته است که با این کمک می تواند بخشی از برنامه‌هایش را در افغانستان هم‌چنان ادامه دهد.

به گفته مسئولان برنامه جهانی غذا این سازمان می‌تواند با این کمک‌ د‌ولت امریکا برای سه میلیون فرد گرسنه در افغانستان کمک غذایی فراهم کند و ۹۰۰ هزار کودک و زن مبتلا به سوءتغذیه را نیز نجات دهد.

هسیائو وی لی، رییس دفتر برنامه جهانی غذا در افغانستان گفته است که کمک‌های بشردوستانه‌ برای افغانستان در دو سال گذشته این زمینه را فراهم کرد میلیون‌ها شهروند افغانستان از قحطی نجات یابد.

او‌همچنین گفته است که اکنون وضعیت امنیت غذایی در‌افغانستان رو به بهیود است.

برنامه‌ جهانی غذا اعلام کرده است با این بسته کمکی امریکا، علاوه تامین نیاز مواد غذایی میلیون‌ها فرد گرسنه در افغانستان، این نهاد سعی می‌کند تا خدمات هوایی بشردوستانه‌ای سازمان مللبرای افغانستان نیز همچنان ادامه یابد.

رییس دفتر برنامه جهانی غذا در افغانستان هشدار داده است که این اندازه پیشرفت برای تامین بودجه مورد نیاز در افغانستان شکننده است و کمک‌های بین المللی برای افراد آسیب پذیر ادامه پیدا نکند وضعیت بدتر خواهد شد.

این کمک در حالی صورت گرفته است که دفتر هماهنگ‌کننده‌ای کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد(اوچا)دیروز از کاهش شدید کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

پیشتر شماری دیگری از سازمان‌های امداد رسان در افغانستان از  کمبود و‌ کاهش بودجه مورد نیاز برای افراد نیازمند شدیدا ابراز نگرانی کرده اند.

اوچا روز گذشته اعلام کرد که از مجموع بیش از سه میلیارد دالر درخواست‌شده برای کمک به افغانستان در سال ۲۰۲۴، تنها ۲۵ درصد آن تأمین شده است.

با کاهش بودجه سازمان‌های امداد رسان در افغانستان، دامنه نگرانی‌ها نسبت به افزایش افراد نیازمند به کمک‌های بشر دوستانه بیشتر شده است.

مطالب مرتبط