معلم‌های تشنه‌لب در جشن پیروزی طالبان در کابل


 معلم‌های تشنه‌لب در جشن پیروزی طالبان در کابل

جمهوری مدارا: منابع محلی از ولایت بامیان به جمهوری مدارا گفته اند که گروه طالبان حدود یک هزار نفر را از ولایت بامیان برای اشتراک در جشن پیروزی‌شان به غازب استدیوم در کابل برده اند.

طالبان دیروز چهار شنبه 24 اسد سومین سال سقوط حکومیت پیشین افغانستان و به قدرت رسیدن خود را در کابل جشن گرفتند.

بر اساس گزارش منابع محلی از بامیان، طالبان یک هزار نفر را از بامیان برای اشتراک در تجلیل از سالروز سقوط افغانستان و به قدرت رسیدن دوباره گروه طالبان، به کابل برده اند.

به گفته منابع، این هزار نفر شامل ۵۰۰ تن آموزگاران از سراسر ولسوالی های بامیان بوده که به گفته منبع، با «زور و ارعاب» توسط رئیس معارف بامیان و آمرین معارف ولسوالی‌های بامیان به کابل اعزام شدند.

همچنین پنج‌صد تن دیگر این افراد شامل متنفذین محلی، وکلای گذر و علمای بامیان بوده اند.

به گفته منابع، این افراد ساعت 3 شب از مسجد رهبر شهید در مرکز شهر بامیان توسط ۲۰ عراده موتر کلان مسافر بری نوع 580 به کابل انتقال داده شده و بعد از مراسم دوباره به بامیان باز گردانده شده اند.

حسین (مستعار) یکی از آموزگارانی که مجبور شده بود برای جشن طالبان در کابل شرکت کند، می‌گوید آنان از ساعت 3 شب که توسط عبدالله سرحدی والی و عنایت الله سهار رئیس معارف بامیان به موترها جابجا شدند، تا بازگشت به بامیان، تشنه و گرسنه بودند و حتا یک بوتل آب برای‌شان داده نشد.

منبع دیگر گفته است  که در هر موتر دو سرباز طالب نیز حضور داشتند که تا از پراکندگی احتمالی مردم جلوگیری کنند.

گفته شده است که آموزگاران بامیانی یک روز قبل، با هزینه شخصی خود از دورترین ولسوالی‌های بامیان به مرکز این ولایت آمده شب‌‌ها را در هوتل های بازار بامیان سپری کرده و دوباره به هزینه شخصی خود به مناطق شان برگشته اند. 

مطالب مرتبط