در سه‌سال گذشته بیش از سی دادستان در افغانستان کشته شده اند


 در سه‌سال گذشته بیش از سی دادستان در افغانستان کشته شده اند

جمهوری مدارا: پس از تسلط گروه طالبان بر افغانستان در سه‌سال گذشته، بیش از سی نفر دادستان به قتل رسیده اند.

شبکه فاکس نیوز به تازه‌گی گزارشی را منتشر کرده است براساس آن در سه‌سال حاکمیت گروه طالبان بر افغانستان 33 دادستان کشته شده است که 3 تن آن‌ها نیز زن هستند.

در گزارش فاکس نیوز که دیروز(شنبه 27 اسد) منتشر شده است به نقل از منابع این رسانه گزارش شده است که در این محدوده زمانی حدود 100 دادستان دیگر نیز زخمی شده اند.

منابعی به شبکه فاک نیوز گفته است که حدود 50 دادستان دیگر حکومت پیشین افغانستان در زندان‌های طالبان زندانی اند که از سرنوشت آن‌ها هیچ‌گونه اطلاع دقیقی در دست نیست.

بربنیاد گزارش فاکس نیوز، دادستان‌های که در سه حکومت طالبان کشته شده اند، یا توسط جنگ‌جویان این گروه به قتل رسیده اند یا در مکان‌های عمومی و خانه‌های شان توسط افراد ناشناس کشته شده اند.

یکی از دادستان‌های حکومت پیشین افغانستان که در گزارش فاکس نیوز نامی از او برده نشده است به این شبکه خبری گفته که هم اکنون حدود یک‌هزار و 500 دادستان در افغانستان گیر مانده و در معرض خطر بازداشت، شکنجه و قتل دارند.

به گفته منابع، شماری از وکلا در ایالات متحده امریکا برای نجات جان دادستان‌های نظامی پیشین تلاش می کنند و با آن‌ها در تماس هستند.

منبع فاکس نیوز هم‌چنین گفته است که حدود یک هزار تن از دادستان‌های حکومت پیشین افغانستان در کشور اروپایی پناهنده شده اند.

این رسانه به نقل از منابع خود نوشته است که گروه طالبان از طریق‌های مختلف در جستجوی دادستان‌های نظامی حکومت پیشین هستند.

قتل بیش از سی دادستان، نظامیان و کارکنان حکومت پیشین در حکومت طالبان در حالی صورت می‌گیرد که این گروه عفو عمومی اعلام کرده اند؛ اما در سه‌سال گذشته موارد متعددی از قتل آن‍‌ها توسط طالبان گزارش شده است.

مطالب مرتبط