جبهه مقاومت ملی: قانون امر به معروف و نهی از منکر طالبان بدوی و زن ستیزانه است


 جبهه مقاومت ملی: قانون امر به معروف و نهی از منکر طالبان بدوی و زن ستیزانه است

جمهوری مدارا: در ادامه واکنش‌ها به قانون جدید امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان، جبهه مقاومت ملی نسبت به توشیح این قانون از سوی رهبر گروه طالبان واکنش نشان داده است.

جبهه مقاومت ملی یکی از جریان‌های سیاسی مخالف گروه طالبان، قانون جدید امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان را «بدوی و زن ستیزانه» خوانده است.

در بیانیه که روز گذشته از جانب این جبهه منشتر شد آمده است که توشیح قانون امر به معروف و نهی از منکر سبب افزایش خشونت های جسمی و روانی در برابر زنان می شود.

در قانون جدید امر به معروف و نهی از منکر طالبان که به تازگی از سوی رهبر این گروه توشیح شده است، محدودیت‌های بیشتری بر زندگی مردم افغانستان به خصوص زنان وضع شده و صدای زنان در آن جزء عورت دانسته شده است.

جبهه مقاومت ملی می‌گوید گروه طالبان با وضع این قانون و محدودیت‌های که در آن پیش‌بینی شده است به سیاست «مجازات جمعی زنان» پرداخته و «تبعیض سیستماتیک» علیه زنان را نهادینه می‌کنند.

در قانون امر به معروف و نهی از منکر طالبان که اکنون به گفته وزارت عدلیه این گروه در کل کشور نافذ است، ستر تمام بدن زن «لازم» پنهان کردن روی زن به سبب ترس از فتنه «ضروری» و صدای زنان به منظور بلند خواندن آهنگ‌ها، نعت‌ها و قرائت «عورت است» خوانده شده است.

در بیانیه جبهه مقاومت ملی آمده است که: «تاریخ هرگز بی‌حرمتی سازمان‌یافته طالبان به زنان را فراموش نخواهد کرد.»

این جبهه همچنین از مردم افغانستان خواست است که در برابر سیاست‌های «سرکوب‌گر» و «ظالمانه» طالبان سکوت نکنند.

جبهه مقاومت ملی از علمایی که با طالبان همکاری می‌کنند، درخواست کرده است که از همکاری با این گروه برای تامین معاش خود از «طریق سرکوب و ظلم» پرهیز کنند.

قانون امر به معروف و نهی از منکر طالبان با واکنش های گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است؛ اما رهبران این گروه به تطبیق کامل این قانون تأکید وزریده گفته اند از تصمیم خود برای تطبیق آن عقب نشینی نمی‌کنند. 

مطالب مرتبط