وزارت دفاع امریکا: علاوه بر داعش، گروه‌های تروریستی دیگر نیز در افغانستان فعال اند


 وزارت دفاع امریکا: علاوه بر داعش، گروه‌های تروریستی دیگر نیز در افغانستان فعال اند

جمهوری مدارا: برخلاف ادعای گروه طالبان مبنی بر این‌که هیچ گروه تروریستی دیگر در افغانستان حضور ندارد، وزارت دفاع امریکا اعلام کرده است که گروه‌های مختلف تروریستی در افغانستان فعالیت دارند.

جنرال پت رایدر، سخنگوی وزارت دفاع امریکا می‌گوید که برخلاف ادعای طالبان مبنی بر نابودی کامل گروه داعش، چندین گروه هراس‌افگن دیگر نیز در افغانستان فعالیت دارند.

گروه طالبان مدعی است همه گروهای تروریستی به شمول داعش کاملا در افغانستان نابود شده است.

این در حالی است که گروه داعش در سه سال گذشته حملات مختلف را در افغانستان انجام داده آست.

سخنگوی‌وزارت دفاع امریکا، پت رایدر، در یک نشست خبری گفت : «در حال حاضر، گروه‌های هراس‌افکن متعددی در افغانستان حضور دارند. به همین دلیل، ما همچنان نظارت دقیق بر این منطقه را ادامه می‌دهیم

رسانه‌های غربی پیشتر گزار داده بودند که دولت امریکا نفوذ اطلاعاتی خود را در افغانستان حفظ کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفته است این کشور نمی تواند تهدیدات ناشی از سازمان‌هایی تروریستی چون داعش خراسان را نادیده بگیرد.

این مقام دولت امریکا اعلام کرده است که: «ما تمرکز بی‌وقفه‌ای بر مبارزه با هراس‌افکنی داریم و این کار را ادامه خواهیم داد

اظهارات سخنگوی وزارت دفاع امریکا مبنی بر حضور گروه‌های مختلف تروریستی در افغانستان در حالی مطرح می‌شود که وزارت داخله طالبان یک روز پیش در برنامه‌ای موسوم به دستاوردهای یک ساله ادعا کرد که داعش در افغانستان نابود شده و حضور این گروه به صفر رسیده است.

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله طالبان، گفت: «ما می‌توانیم به همه اعلام کنیم که داعش در افغانستان دیگر نابود شده و هیچ فعالیت فیزیکی ندارد

اظهارات سخنگویان طالبان در مورد فعالیت داعش و‌دیگر گروه‌های تروریستی، گاهی متناقض است.

اخیراً ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، در مصاحبه با یک رسانه ایرانی اذعان کرد که ممکن است یک تا دو درصد از جنگجویان داعش خراسان هنوز در افغانستان حصور داشته باشند.

در همین حال، گزارش سیگار ( اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان) حاکی از آن است که داعش بین ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ جنگجوی در افغانستان دارد.

مطالب مرتبط