دولت بریتانیا سفارت افغانستان در لندن را تعطیل می‌کند


 دولت بریتانیا سفارت افغانستان در لندن را تعطیل می‌کند

جمهوری مدارا: منابع دیپلماتیک به رسانه‌ها گفته اند که دولت بریتانیا می‌خواهد سفارت افغانستان در لندن را تعطیل کند.

در همین حال گفته شده است که بریتانیا نمی‌خواهد سفارت افغانستان در لندن را به طالبان تحویل دهد.

روزنامه اطلاعات روز از قول منابع خود گزارش داده است که دولت بریتانیا از دیپلمات‌های سفارت افغانستان در لندن خواسته است که این سفارت‌ را تا اواخر ماه سپتامبر به دولت بریتانیا تحویل دهند.

در گزارش این روزنامه آمده است که دولت بریتانیا از دیپلمات‌های افغانستان خواسته که بریتانیا را ترک کنند یا درخواست پناهندگی سیاسی دهند.

تصمیم دولت بریتانیا برای تعطیلی سفارت افغانستان در لندن در حالی صورت می‌گیرد که گفته می‌شود ملا محمدحسن آخوند رئیس الوزرای طالبان دستور داده است که دوازده تن از سفیران و سرقنسول‌های افغانستان در کانادا، استرالیا، بریتانیا و اروپا برکنار شوند.

به گفته منابع محلی از کابل، حسن آخوند همچنین دستور داده است که پاسپورت‌های سفیران و سرقنسول‌های که دستور برکناری آن‌ها صادر شده نیز باطل گردد.

این در حالی است که وزارت خارجه‌ای گروه طالبان، به تازه‌گی فعالیت و خدمات قنسولی و نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در لندن، بلجیم، برلین، بن، سویس، اتریش، فرانسه، ایتالیا، یونان، پولند، سویدن، ناروی، کانادا و استرالیا را بی‌اعتبار اعلام کرده است.

با گذشت سه‌سال از به قدرت رسیدن گروه طالبان در افغانستان، تاکنون هیچ کشوری حاکمیت این گروه را به رسیمت نشناخته و نمایندگی‌های سیاسی و قنسولی افغانستان در کشورهای یاد شده در کنترل دیپلمات‌های حکومت پیشین افغانستان هستند.

در پی تصمیم گروه طالبان منبی بر بی‌اعتبار اعلام کردن فعالیت نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در اروپا، منابع رسانه‌ای گزارش داده اند که وزارت خارجه آلمان این را پذیرفته است که قونسلگری افغانستان در مونیخ آلمان، به افغان‌ها در سراسر این کشور خدمات قنسولی ارائه کند.

مطالب مرتبط