سازمان بین‌المللی مهاجرت: نزدیک به صد هزار نفر فقط در یک هفته افغانستان را ترک کرده اند


 سازمان بین‌المللی مهاجرت: نزدیک به صد هزار نفر فقط در یک هفته افغانستان را ترک کرده اند

جمهوری مدارا: سازمان بین‌المللی مهاجرت از افزایش بی‌رویه مهاجرت مردم افغانستان به‌بیرون از این کشور خبر می‌دهد.

در تازه‌ترین گزارشی که روز (یک‌شنبه 18 سنبله) سازمان بین‌المللی مهاجرت منتشر کرده گفته است که  در طول یک هفته ۹۶ هزار و ۵۲۲ نفر از شهروندان افغانستان، این کشور را ترک کرده اند.

در این گزارش آمده است که این تعداد از شهروندان افغانستان از تاریخ  ۲۵ تا ۳۱ اگست سال روان میلادی به مقصد رسیدن به ایران و پاکستان از افغانستان بیرون شده اند.

پس از به قدرت رسیدن دوباره گروه طالبان در افغانستان، صدها هزار نفر افغانستان را ترک کرده و عمدتا به کشورهای همسایه افغانستان، ایران و پاکستان پناه‌برده اند.

برمبنای گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، از مجموعی افرادی که در هفته گذشته از افغانستان بیرون شده اند نزدیک به هفتاد هزار نفر وارد ایران شده و حدود 28هزار نفر دیگر به پاکستان رفته اند.

درهمین حال گزارش شده است که در همین میعاد زمانی، بیش از 63 هزار نفر از ایران و پاکستان دوباره به افغانستان برگشته اند.

روند اخراج اجباری مهاجران افغانستان از ایران و پاکستان در دو سال گذشته شدت یافته و روزانه هزاران شهروند افغانستان از این کشورها اخراج می‌شوند.

 براساس آمار سازمان بین‌المللی مهاجرت، رقم افرادی که در بازه زمانی یاد شده افغانستان را ترک کرده اند 34 درصد بیشتر از کسانی بوده که به این کشور برگشته اند.

این سازمان همچنین گفته است که تعطیلات مذهبی اربعین در ایران نیز تا حدودی در اختلاف درصدی افرادی که از افغانستان خارج شده نیز نقش داسته است.

مطالب مرتبط