در شش ماه گذشته 700 کودک در ولایت ننگرهار جان باخته اند


 در شش ماه گذشته 700 کودک در ولایت ننگرهار جان باخته اند

جمهوری مدارا: منابع محلی در ولایت ننگرهار به رسانه‌ها گفته اند که در شش ماه گذشته حدود 700 کودک به دلیل سوءتغذیه در این ولایت جان باخته اند.

اداره صحت عامه گروه طالبان در ولایت ننگر‌هار نیز تأیید کرده اند که  در شش ماه گذشته ۷۰۰ کودک در بیمارستان ولایتی ننگرهار جان باخته‌اند.

براساس این آمار، هر روز بیش از سه کودک در این شفاخانه جان باخته است.

درهمین حال مسئولان شفاخانه ولایتی ننگرهار گفته اند که با اندک امکاناتی که به کمک بانک جهانی و سازمان بین‌المللی یونیسف برای این شفاخانه فراهم شده است، تلاش می‌کنند جلو مرک کودکان مبتلا به سوءتغذی را بگیرند.

این در حالی است که گفته می‌شود بخش مربوطه در بیمارستان ولایتی ننگرهار دیگر به دلیل کمبود جا و منابع دوایی، ظرفیت پذیرش بیماران بیشتر را ندارد.

به گفته منابع صحی از ولایت ننگرهار، کمبود منابع و امکانات مورد نیاز سبب شده است که بیمارستان ولایتی ننگرهار نتواند به متقاضیان در بخش سوءتغذیه کودکان، خدمات صحی مورد نیاز را ارائه کند.

سازمان‌های بین‌المللی امداد رسانی، در مورد کاهش کمک‌های جامعه بین‌المللی به مردم افغانستان همواره هشدار داده گفته اند که کاهش این کمک‌ها به خصوص کمک‌های مواد غذایی پیامدهای ناگواری درپی خواهد داشت.

مطالب مرتبط