کامالا هریس گروه طا_لبان را یک سازمان تروریستی خواند


 کامالا هریس گروه طا_لبان را یک سازمان تروریستی خواند

جمهوری مدارا: کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و نامزد حزب دموکرات این کشور برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا، از گروه طا_لبان به عنوان یک «سازمان تروریستی» نام برد.

خانم هریس در نخستین مناظره‌ای انتخاباتی خود با دونالد ترمپ رئیس جمهور پیشین و نامزد حزب جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا، خطاب به او گفت که ترمپ دولت افغانستان را دور زد و به صورت مستقیم با یک سازمان تروریستی مذاکره کرد.

همچنین کامالا هریس، از توافق‌نامه‌ای دولت ترمپ با طالبان نیز انتقاد کرد و آن را یکی از ضعیف‌ترین طرح‌ها خواند. به گفته خانم هریس، مذاکره‌ای دولت ترمپ با طالبان، شامل آزادی پنج هزار طالب «تروریست» بود.

اظهارات خانم هریس که هم اکنون معاون رئیس جمهور بایدن نیز هست، بیانگر موضع گیری تند او بر علیه گروه طالبان است و این در حالی است که طالبان در فهرست گروه‌های تروریستی دولت امریکا قرار ندارد؛ اما اعضای شبکه حقانی، شامل این فهرست هستند.

دونالد ترمپ ازموقف دولت پیشین امریکا در مذاکره و توافق باگروه طالبان حمایت کرده گفته است که او به منظور جلوگیری از کشته شدن بیشتر سربازان امریکایی با گروه طالبان مذاکره کرد. او همچنین مدعی شد که در طول 18 ماه پس از مذاکره او با گروه طالبان، حتی یک سرباز امریکایی کشته نشد.

آقای ترمپ؛ اما روند خروج سربازان امریکایی از افغانستان را به شدت مورد انتقاد قرار داده و دولت بایدن را متهم کرد که به مفاد توافقنامه با گروه طالبان پابند نمانده است. ترمپ گفته است قرار بود برنامه خروج از افغانستان مرحله به مرحله انجام شود.

در پی خروج سربازان امریکایی از افغانستان در سال 2021، دولت جمهوریت از هم فروپاشید و گروه طالبان دوباره در افغانستان به قدرت رسید.

مطالب مرتبط